Společnost


Servatech s.r.o.

Počet nahlášených stížností:59
Z toho za letošní rok:5
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

25%
75%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#48157Nefunkční hodinky, neuznaná reklamace, naúčtován poplatek 95,00 Kč za zaslání poštou zpět

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2021, před 4 lety

Erika Dědková

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 29.05.2020 jsem u společnosti Výborný mobil zakoupila zboží: Xiaomi Amazfit BIP.

Dne 11.01.2021 byly hodinky převzaty k reklamaci. V reklamač. protokolu jsem uvedla: Hodinky po plném nabití nevydrží ani jeden den, rychle se vybíjí, cca do 1/2 hodiny je baterie na 50-60%.

Dne 27.01.2021 mi přišlo e-mailem toto vyrozumění: Baterie má sníženou kapacitu důsledkem jejího stáří a opotřebení. Záruka na kapacitu baterie je 6 měsíců - záruka neuznána.Oprava není možná, vráceno zpět bez opravy.

Firma mi hodinky zasílá formou cenného psaní s účtovaným poštovným ve výši 95,00 Kč - na dobírku.

Já s jejich stanoviskem nesouhlasím. Kontaktovala jsem je tel., bohužel mi jej nezvedli. Hodinky jsem využila ani ne 7 měsíců. Navíc mi s problémem nepomohli, naopak mi je zasílají na dobírku za 95,00 Kč.

Prosím o Váš názor a další možný postup. Mám zásilku přebírat?

Děkuji, Dědková

Produkt

Xiaomi Amazfit BIP, chytré černé hodinky

Požadované řešení

Požaduji buď výměnu za nové hodinky nebo vrácení částky vč. poštovních nákladů, které jsem vynaložila při koupi, dále při zaslání zboží do reklamač. řízení a nyní mi je zasílají na dobírku ve výši 95,00 Kč zpět.


Produkt

Xiaomi Amazfit BIP, chytré černé hodinky


Požadované řešení

Požaduji buď výměnu za nové hodinky nebo vrácení částky vč. poštovních nákladů, které jsem vynaložila při koupi, dále při zaslání zboží do reklamač. řízení a nyní mi je zasílají na dobírku ve výši 95,00 Kč zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.2.2021 14:21, před 4 lety

Stížnost je duplicitní ke stížnosti ID 48020. Jelikož je v ní však označen jiný subjekt (Servatech s.r.o. namísto Výborný Mobil s.r.o.), ponecháváme ji také otevřenou ke komunikaci a níže přidáváme právní hodnocení.

Okresní soud v Příbrami došel ve své rozhodovací praxi (sp. zn. 10 C 230/2011) k tomu, že standardní pokles kapacity baterie by po 24 měsících měl být cca 50 %. Vyplývá to z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2. Nemá-li baterie tuto kapacitu, má výrobek vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. a), b) občanského zákoníku.

Zákonná záruka podle § 2165 občanského zákoníku činí 2 roky. Nelze ji zkrátit na 6 měsíců ani smluvním ujednáním, ani jednostranným sdělením podnikatele.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.4.2021 16:24, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.