Společnost


Generali Česká pojišťovna a.s.

Počet nahlášených stížností:129
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

42%
58%
Toto skore je založeno na 19 stížnostech.

#48159Nevyplacená pojistka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 26 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2021, před 4 lety

Dana Balusková

Znění stížnosti

Dobrý den,
Sousedi nám vytopili koupelnu a vzhledem k tomu, že jsem pojištěná, uplatňovala jsem u nich škodnou událost. Fotodokumentaci z našeho bytu o škodě jsem pojišťovně zaslala. Pojišťovna mi sdělila, že pokud nedodám fotodokumentaci opravy u sousedů, tak mi to zamítají.
Likvidátorka mě zpovídala, co bylo příčinou škody a jelikož jsem laik, tak jsem jí sdělila jen své domněnky. Likvidátorka ale měla oslovit sousedy, kteří škodu způsobili a ti by jí řekli, co bylo příčinou. Telefonní číslo na sousedy jsem poskytla. Se sousedy nejsem příliš v kontaktu. Až později mi sousedka zaslala sms, že jde o kapající sifon a poté jsem to pojišťovně nahlásila. Pojišťovna trvá na to, že požaduje fotodokumentaci od sousedů z opravy. Sousedka fotodokumentaci z opravy bohužel nemá.
Jak mohu dodat fotodokumentaci opravy od sousedů, když jsem u toho nebyla a vstup do bytu mi sousedi nejsou povinni umožnit (to může přeci jen policie ČR).
Podmínka, kterou si dává pojišťovna, já jako fyzická osoba tedy nemohu splnit.


Produkt

Škodní událost 7620654


Požadované řešení

Vyplacení za pojistnou událost


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2021 11:17, před 4 lety

Nesouhlasí-li spotřebitel s postupem pojišťovny, má možnost podat proti tomuto postupu stížnost. Stížnosti se doručují na adresu pojistitele Česká pojišťovna a.s., P. O. BOX 305, 659 05 Brno a vyřizují se písemnou formou, pokud se strany nedohodnou jinak. Nereaguje-li pojišťovna na stížnost nebo ji zamítne, může se spotřebitel obrátit i na Českou národní banku, Na Příkopě 28, 115 03 Praha 1, která je orgánem dohledu nad pojišťovnictvím.

Obecně je k mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) u pojištění příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.

Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.

Máme za to, že ujednání vyžadující splnění podmínky, které spotřebitel nemůže nijak ovlivnit (zda ho soused do bytu pustí či nikoliv je zcela mimo jeho sféru vlivu), a jejíž splnění je poté navázáno zdárné vyřešení škodné události, je nepřiměřené.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.3.2021 06:31, před 4 lety

Vážená paní Balusková,

děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k prošetření celé záležitosti.

S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.

S pozdravem

Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.

Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Kancelář ombudsmana, P.O.Box 305, 659 05 Brno.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.3.2021 22:02, před 4 lety


Dana Balusková

Dobrý den,
pojišťovna mě kontaktovala s tím , ať poskytnu důkazní materiál od sousedů. Mě se podařilo získat foto opraveného sifonu od sousedů a to jsem zaslala pojišťovně¨, ale stále to pojišťovně nestačí. Kladou si další požadavky, které nevím , zda mohu splnit.(např. čestné prohlášení od souseda , číslo pojistné smlouvy souseda), viz. příloha. Dokonce chtějí , to co už dávno mají tj. kontakt na sousedy. To jsem poskytla při nahlášení pojistné události. Nerozumím tomu, proč mám já žádat sousedy o číslo pojistné smlouvy odpovědnosti (nevím , zda ji vůbec mají), když si 20 let platím pojištění a je to první moje pojistná událost.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.3.2021 18:50, před 4 lety

Žádat po spotřebitelce, aby doložila čestné prohlášení souseda o škodě nebo snad dokonce číslo pojistné smlouvy jejího souseda (které je velmi často identifikátorem při komunikaci pojišťoven s jejich klienty, a proto nedoporučujeme jeho sdělování třetím osobám), je podle našeho názoru nepřiměřené, a to i pokud by taková povinnost byla mezi stranami předem ujednána (§ 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Pojišťovna by neměla využívat svého dominantního postavení vůči spotřebiteli k tomu, aby celou záležitost protahovala a podmiňovala vyřešení celé záležitosti tím, že jí budou dodány údaje, k nimž spotřebitelka buď nemá ve svém postavení přístup, anebo je dokonce již dodala.

S ohledem na požadavky opakovaně kladené pojišťovnou (z nichž některé jsou ve vztazích se spotřebiteli nepřiměřené, a jiné dle slov spotřebitelky dokonce už splněné) jsme nuceni stížnost uzavřít, neboť smírné řešení sporu není pravděpodobně možné. Spotřebitelka se může pro případnou další konzultaci obrátit na naši bezplatnou právní poradnu na čísle 299 149 009. V případě nevyřešení situace doporučujeme obrátit se na Českou obchodní inspekci, popř. na advokáta. Databáze advokátu je dostupná např. z https://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.