Společnost


Lenka Aranyosiová

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48162Nevrácena plná částka u odstupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 6 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.02.2021, před 4 lety

Erika Dědková

Znění stížnosti

U prodejce Aranys jsem zakoupila zboží. Celková cena byla vč. dopravy na zásilkovnu: 1198,00 Kč. Zboží bylo vráceno obratem, již 2.den převzali. Na účet mi však byla vrácena pouze částka za zboží, tj. snížena a o částku na náklady zaslání ke mně. Na stránkách o ničem takovém neinformují, mám uschován i PrtScr,kde o tom neinformují, navíc dle zákona je povinností prodávajícího navrátit celou částku, tj. vč. pošty k zákazníkovi. Prodejce jsem o tom informovala, avšak nereaguje. Děkuji za řešení sporu. Dědková E


Produkt

Nevráceno poštovné při odstoupení od smlouvy - neoprávněné obohacení prodejce


Požadované řešení

Požaduji navrácení částky za poštovné směrem od prodejce ke mně. Děkuji.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.2.2021 16:26, před 4 lety

Dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku platí, že odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Dle § 1832 odst. 2 občanského zákoníku platí, že pokud spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. O nákladech na dodání zboží (tedy na trase "od podnikatele ke spotřebiteli") tedy platí, že při odstoupení v režimu § 1829 občanského zákoníku má spotřebitel nárok na vrácení poštovného, a to alespoň ve výši, která se rovná nejlevnějšímu způsobu přepravy, který prodávající nabízel.

Při vrácení zboží (tedy na trase "od spotřebitele k podnikateli") nese náklady na dodání zásadně spotřebitel, jedinou výjimku stanoví v případě nesplnění informační povinnosti § 1832 odst. 3 občanského zákoníku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 10:28, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.