Počet nahlášených stížností: | 310 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, mám problém se společností která mi od června 2020 strhává 499 kč z účtu, když jsem se díval do emailu, tak opravdu jsem tuto platbu provedl, ale tato platba měla být jedno, nikde nebylo viditelné že by se to mělo automaticky prodlužovat, tím pádem jsem si až do dnešního dne nevšiml že mi každý měsíc tuto částku strhávají, i když jsem si zdeaktivoval profil, ale i když jsem se díval nikde jsem neviděl že by bylo napsáno zrušení automatického prodlužování členství, napsal jsem jim tedy dnes email, že o automatické prodlužování členství nemá zájem, ať mi to zruší a také jsem jim napsal podle toho co píšete i ostatním lidem co mají stejný problém že jsem nebyl řádně poučen o smluvních podmínkách a tudíž jsem byl uveden v omyl a proto namítám neplatnost automatického prodlužování členství a že jsem neměl v plánu nadále prodlužovat smlouvu a měla tedy skončit po prvním měsíci.
ONLINE SERVICES INTERMAX, X@P4U.INFO
Žádám o vysvětlení zda je legální strhávat někomu peníze aniž by dal souhlas s automatickém prodlužování smlouvy, taky bych měl dotaz zda v tomhle případu je možné nárokovat náhradu škody, z důvodu neinformovanosti.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Spotřebitelovi doporučujeme, aby společnost prostřednictvím e-mailu informoval, že nebyl ze strany společnosti řádně poučen o smluvních podmínkách, tudíž byl uveden v omyl, a proto namítá neplatnost automatického prodloužení smlouvy. Spotřebitel by měl rovněž společnost informovat, že neměl v úmyslu platnost smlouvy prodlužovat, smlouva tudíž skončila uplynutím období, na které byla původně sjednána.
Ačkoliv podle našeho názoru dochází k zániku závazku již pouhým uplynutím původně sjednané doby, doporučujeme z preventivních důvodů spotřebiteli závazek (navíc i) vypovědět. Z důvodu, že smlouva byla uzavřena přes internet, postačí, pokud bude výpověď zaslána na e-mailovou adresu společnosti. Výpovědí spotřebitel bez dalšího neuznává trvání závazku, jedná se pouze o preventivní jednání vhodné pro případ, že by soud došel k závěru, že závazek uplynutím původně sjednané doby nezanikl (nicméně takový závěr soudu je velmi nepravděpodobný).
Z důvodu předběžné opatrnosti může spotřebitel rovněž požádat svou bankovní společnost o zablokování své platební karty. Blokace platební karty však může být spojena s určitým poplatkem.
K dozorovým orgánům uvádíme následující:
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.