Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 26.12.2020 jsem objednal v elektronickém obchodě na adrese
www.alza.cz televizi značky LG, model 82UN8500 a dva držáky na
televizi. Číslo objednávky 431 847 217. Objednávka byla rovnou
zaplacena platební kartou. Faktura - Daňový doklad číslo 2910992192.
27.12.2020 byl jsem informován, že objednávka bude ten den doručena
prostřednictvím SMS, pak jsem byl informován, že vzhledem k chybě při
nakládce vozidla je objednávka opožděna. 28.12.2020 mezí 10:05 a
12:05 mi byla objednávka doručena a vnesena do mého domu
doručovatelem. Vnější kartonový obal zboží nebyl poškozen, proto jsem
zboží od dopravce přijal bez výhrad. 29.12.2020 jsem začal rozbalovat
televizi v souladu s návodem, přiloženým k ní. Při rozbalování jsem si
všiml, že vnitřní pěnoplastová výplň krabici televizi z levé strany je
prasklá, povlak na televizi v levém dolním rohu je protržen, obrazovka
televize v levém dolním rohu je rozbitá. Při zapojení televize jsem si
objevil, že obrazovka je velice poškozená, nefunguje cca 50% její plochy.
Ihned jsem telefonicky oznámil prodejci na telefonním čísle 225 340
111, že jsem obdržel poškozené zboží v nepoškozeném obalu, a že
žádám o odvoz tohoto zboží a poskytnutí místo něho nepoškozeného.
Paní M.M. mi zaslala email, na který jsem obratem zaslal
pořízenou fotodokumentaci. Od té doby nemám od Alza.cz a.s. žádnou
informaci o řešení této situaci. Několikrát jsem volal na linku 225 340
111 a vždy mi odpovídali, že probíhá šetření škodné události ale termín
skončení šetření a kdy bude poškozené zboží odvezeno mi nikdo
nesdělil. 18.01.2021 jsem doporučeným dopisem s dodejkou poslal na
adresu sídla Alza.cz a.s. (Jankovcova 1522/53, Praha 7, 170 00) písemní
výzvu k odběru poškozeného zboží a poskytnutí náhrady nebo vracení
zaplacených peněz. Výzva byla doručena prodejci 19.01.2021. Na tuto
vyzvu jsem neobdržel žádnou reakci. 29.01.2021 vypršela 30-denní
zákonní lhůta na vyřešení reklamaci. Ke dni 2.2.2021 Alza.cz a.s.
neprojevila žádnou snahu a nepodnikla žádný krok k vyřešení této
situaci.
Televize LG 82UN8500
Dodání náhradního zboží, nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za Vaše posouzení.
V tomto případě bohužel došlo k prodlení v posouzení poškození. Aktuálně jsme zákazníka kontaktovali emailem ohledně svozu poškozeného spotřebiče, kdy následně bude vystaven dobropis a zavezen ten správný.
Věřím, že nyní již bude vše v pořádku.
S přáním hezkého dne, Martin, péče o zákazníky
Děkujeme za zprávu. Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informaci potvrdit a věc uzavřít.
Dobrý den. 4. února mě prodejce kontaktoval emailem a domluvili jsme se na odvozu poškozeného výrobku 11.02.2021. Prozatím nemám od prodejce informace ohledně dalšího postupu, kromě toho co uvedl tady, proto bych zatím případ nechal otevřeným než se to vyřeší.
P.S. Dle rády dTest, jsem prodejci zaslal doporučeným dopisem s dodejkou odstoupení od smlouvy vzhledem k marnému uplynutí lhůty na vyřízení reklamaci. Stále však preferuji výměnu zboží za funkční výrobek, než vracení peněz, pokud k tomu dojde v rozumné lhůtě.
Dobrý den, děkuji za informaci. Prověřila jsem komunikaci a zjistila jsem, že se zákazníkem byl dohodnut svoz výrobku na 11.2.2021 a pevně věřím, že vše proběhne v pořádku. S přáním krásného dne, Eva péče o zákazníky.
Dobrý den,
11.02.2021 výrobek byl odvezen prodejcem zvolenou dopravní společností. Ke dnešnímu dni nemám od prodejce žádnou informaci ohledně dalšího postupu, ani dobropis, ani potvrzení o přijeti zboží, nic. Pochopitelně mně se nejednalo o pouhý odvoz poškozeného zboží ale o poskytnutí náhradního, nebo vracení peněz. Ke dnešnímu dni jsme se v tom nepohnuli vůbec. Absolutně neseriózní jednání ze strany Alza.cz a.s.
Dobrý den,
děkuji za předání zprávy.
Ráda bych Vás informovala, že se zákazníkem celou záležitost budeme řešit v rámci e-mailové komunikace, neboť nám oznámil zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu (ADR).
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Děkujeme za informaci a oběma stranám za součinnost. Stížnost z výše uvedených důvodů uzavíráme.