Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
v listopadu 2020 mě zaujal inzerát na reality.idnes.cz o prodeji bytu v Roztokách, proto jsem tomuto serveru poslala e mail s žádostí o podrobnější informace o dané nemovitosti. Přišla mi odpověď z S-dražby.cz, že pokud chci dostat více informací o nemovitosti, musím se registrovat.
Na portálu S dražby jsem se tedy registrovala, abych získala o nemovitosti nějakou informaci, ale přitom jsem si nevšimla, že samotná registrace je zpoplatněna částkou 5 000 czk. Pokud bych tuto informaci měla, neregistrovala bych se. Následně mi přišel mail s informacemi o mnoha různých nemovitostech, o které jsem původně zájem neprojevila. Na mail jsem už nereagovala, o nemovitost jsem se dále nezajímala a žádné dražby jsem se nezúčastnila. Nyní, tedy téměř po 3 měsících mně přišla výzva k zaplacení 5 000 czk. Podle mé je to klamání spotřebitele. Pokud firma vyžaduje registrační poplatek, měl by být požadován při registraci jasně, ne skrytě, až po rozkliknutí a za 3 měsíce po registraci. Teď jsem si všimla, že na firmu už přišly stovky stížností, vznikl klub na facebooku proti praktikám této firmy, ale firma na webu nic nezměnila, dále klame spotřebitele a láká k registraci, která se tváří zdarma. Co s tím? Napsala jsem i České Obchodní inspekci. Poplatek odmítám zaplatit, cítím se podvedena.
Prosím o Váš názor
děkuji mnohokrát
S pozdravem
Ing.Lucie Pechačová
Poplatek za registraci
stáhnutí Výzvy k úhradě
|
Tweet |
Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci 'způsobu informování spotřebitele o cenách'.
Částka 5000,- je dle ceníku společnosti účtována za "zajištění informací ke klientem poptávané dražbě a e-mailovou podporu."
V případě neposkytnutí služeb lze namítat bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku. Pokud spotřebitelka projevila zájem o informace k určité konkrétní nemovitosti a následně byla vyzvána, aby se pro obdržení těchto informací zaregistrovala, pak má podnikatel povinnost dodat informace právě o této konkrétní nemovitosti, nikoliv o jiných nemovitostech. Nedodá-li informace k požadované nemovitosti, nesplnil svou povinnost, byť by dodal informace k jiným nemovitostem.
V případě poskytnutí služeb je v závislosti na rozsahu a povaze poskytované služby možné zvážit namítání neúměrného zkrácení dle § 1793 občanského zákoníku.
Současně upozorňujeme na článek https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html. Je třeba jej chápat jako výklad společnosti z jejího úhlu pohledu. K našemu stanovisku viz naši odpověď z 28. 2. 2021 u stížnosti ID 45451 (dostupná z: https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/45451/vymahani-registracniho-poplatku?fbclid=IwAR032eADJNccO3785plIkei-VurpYY4XuHLgVo_TFgWGj5ChOyZWD8l6Mns).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, souhlasíme s názorem dTestu, děkujeme za pochopení a úhradu poplatku.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.