Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, obracím se na vás s žádostí o pomoc. Dne 8.11.2020 manžel zakoupil kuchyňského robota Tefal (ref.QB813D38) od firmy Datart, kterého jsem měla dostat pod stromeček. Bohužel jsem s dětmi na Vánoce onemocněla Covidem, manžel byl mimo domov (aby se uchránil) a tak jsem vytoužený dárek dostala až 2. týden v lednu 2021. Robot se skládá z více příslušenství (mísa s háky na těsto, mlýnek na maso, nádoba na krémové polévky, a mísa na strouhání). Tefal je má oblíbená značka, mám doma více takových pomocníků. Se vším jsem spokojená, až na struhadlo, které je předmětem mé stížnosti. Strouhací kotouče mají menší průměr než mísa (cca 1,7 cm), a tak veškeré potraviny, které jsem strouhala (jablko, okurka, brambory, mrkev,..) nikdy nebyly nastrouhány celé. Z každého kusu strouhané potraviny vznikl tzv. "odpad", který jsem poté musela zvlášť dostrouhat jiným, kuchyňským struhadlem. Domnívám se, že se jedná o výrobní vadu, neboť když jsem měla možnost prohlédnout si jiné kuch. roboty - struhadla, všechny jsou řešeny lépe - mají malý prostor na případný "odpad". Dne 11.1.2021 jsem se obrátila přímo na Tefal, kde jsem jim problém popsala. Odkázali mě na jejich kontaktní formulář, kde jsem vše popsala a doložila fotkami. Dne 18.1.2021 mě Tefal odkázal na prodejce, kde byl robot zakoupen, abych tam uplatnila reklamaci. Zajela jsem tedy s produktem do Datartu, kde byla reklamace dne 22.1.2021 sepsána. Dnes, 4.2.2021 jsem z Datartu obdržela vyjádření, že na přístroji nebyla zjištěna žádná závada. Nevím, kam se mou obrátit a kde být vyslyšena. Přeci je nelogické, aby robot za 10.tis nefungoval, jak má. Struhadlo mi je vlastně na nic, neboť stejně potraviny musím dostrouhávat zvlášť. Prosím, je nějaká tabulka s povolenou takovouto odchylkou? Jak velký je povolený "odpad" při strouhání? Ráda bych celého robota vrátila a koupila si za tak velké peníze funkčního pomocníka. Předem děkuji za pomoc.
Tefal Masterchef Grande , ref: QB813D38/BW A-3320
Ráda bych vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud se věc nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá, má věc vadu ve smyslu § 2161 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Reklamace se zásadně vždy uplatňuje vůči prodejci.
V řešené věci jde o velmi specifický druh vady, kdy vzniká dle spotřebitelky značné množství "odpadu" při strouhání. Otázkou je, zda se nejedná o vlastnost zboží, která je ještě z hlediska dosažení účelu (viz výše) únosná.
Pokud spotřebitelka navrhuje společnosti vrácení zboží s tím, že za vrácené peníze si u ní vybere jiný spotřebič, jde podle nás o schůdnou variantu pro všechny zúčastněné, a proto ji stranám doporučujeme.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.