Počet nahlášených stížností: | 47 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V půlce července 2019 jsem u této společnosti zakoupil boty, do kterých na konci září 2020 začalo zatékat, pravděpodobně podrážkou. Boty jsem následně reklamoval. Reklamace byla zamítnutá s odůvodněním, že musím boty impregnovat. Proti tomuto rozhodnutí jsem se odvolal. Odvolání bylo zamítnuto s odůvodněním, že jsem boty reklamoval 19 měsíců po zakoupení (což není pravda, boty jsem odesílal v prosinci 2020 tedy odhadem 16 měsíců od zakoupení, v době reklamace tedy zbývalo ještě 8 měsíců záruky), jsou opotřebené (to není pravda, boty jsou jako nové, lehce sešlapaná podrážka) a že si za závadu mohu sám. Nevím, jak bych způsobil prasknutí podrážky u obou bot. Boty jsem využíval pouze na nošení do práce dohromady možná 10 měsíců. Bydlíme na Vysočině a určitě se polobotky nedají nosit celoročně.
O možnosti využití soudního znalce vím, ale beru to jako poslední možnost. Rád bych se touto cestou dozvěděl, zda - li toto má vůbec cenu řešit.
Boty Geox
Výměna / vrácení peněz.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebitelovi, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách https://evropskyspotrebitel.cz/, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.