Společnost


eFitness a.s.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48224Neuznaná reklamace poškozeného zboží

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 18 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.02.2021, před 4 lety

David Štěrba

Znění stížnosti

Dne 7.1.2020 jsem zakoupil nafukovací postel INTEX_64124.
Dne 15.1.2020 jsem zásilku převzal.
Někdy kolem 20.1 došlo k prvnímu použití(pro návštěvu).
Postel se hned během první noci však téměř vyfoukla. Závadu jsme nenašli, ale i po dalším nafouknutí se během několika hodin opět téměř vyfoukla.
Postel (matraci) jsme tedy vypustili, sbalili a ihned jsem kontaktoval prodejce s reklamací.

Reklamaci prodejce neuznal s tímto zdůvodněním.
"Dobrý den

Vyjádření autorizovaného servisu:
Dnes nám dorazila reklamace od pana David Štěrba nafukovací matrace
64124 číslo vaší reklamace 3484, matrace je mechanicky poškozená, díra na boční straně postele, reklamaci vám posíláme zpět.
S pozdravem

Petřík

Reklamace je tedy zamítnutá. Na Vaše náklady Vám může být odeslána zpět k vám.
Zboží lze zalepit lepicí sadou, aby mohlo být dále užíváno.
V opačném případě, můžeme zboží předat na likvidaci.
Poprosím info o kterou možnost máte zájem, děkuji.
Helena Šobrová "


S tímto výsledkem jsem nesouhlasil. Matraci jsme použili jednou, a to řádně, servis popsal závadu, kterou jsme nezpůsobili.
Na další email s nesouhlasem s vyřízením reklamace prodejce odpověděl takto.

"Dobrý den,

Vaše vyjádření k zamítnuté reklamaci jsem zaslala na přezkoumání opět do servisu, kde bylo zboží posuzováno.



Vyjádření:

Dobrý den,

na matraci nebyla zjištěna žádná vada materiálu ani únik ve sváru. Kolega, který matraci kontroloval zjistil v místě mechanického poškození únik prakticky okamžitě, to znamená, že tuto matraci nebylo možné používat až do rána, jak se zákazník zmiňuje, ale byla by prázdná ve velmi krátké době. Obzvláště při zatížení.

Intex při výstupní kontrole tyto výrobky tlakuje. Pokud nebyl poškozený obal ( kdyby ano, má zákazník povinnost takové porušení oznámit a zboží převzít s výhradou nebo vůbec), pak je jisté, že k poškození došlo až po nafouknutí.

Děje se to poměrně často. Většinou jde o proražení klíčemi, nějakým předmětem na zemi nebo se o to postarají domácí mazlíčci.

Nejjednodušší řešení je nechat matraci zalepit.

Místo proražení máme nafocené. Od momentu, kdy zboží prošlo výstupní kontrolou až do předání dalšímu prodejci víme jistě, že se zboží nerozbalovalo. Bez porušení obalu nemělo jak dojít k podobnému poškození. Za to, co se dělo se zbožím od jeho prodeje nemůžeme nést odpovědnost.



S pozdravem

Richard Simon

Zboží tedy prošlo tlakovou kontrolou a bylo zasíláno pouze vám. Nejedná se o žádný vrácený kus ani o zboží, na které by byla u nás kdykoliv vedena jiná reklamace než nyní Vaše. Zboží tedy bylo prokazatelně v pořádku a k poškození došlo u Vás. Jelikož bylo nafouknuto bez závady a nedošlo k okamžitému úniku vzduchu ale problém nastal až po několika hodinách. Vada je zaznamenána i nafocena. Máme posudek servisu a ten je pro nás směrodatný.



Hezký den



Helena Šobrová

reklamační oddělení"


Servis zde již popisuje jakési poškození, kvůli kterému dojde k okamžitému úniku, a tím vyvrací můj popis situace. Vlastně tvrdí, že když se jim postel vyfoukla ihned, a my ji dokázali nafouknout, museli jsme si to způsobit sami. To, že postel byla nafouknuta opakovaně, a pokaždé únik trval pár hodin, zcela ignoruje.
Vlastně v téhle chvíli nemám jak prokázat, jak se událost odehrála, protože mne fakt nenapadlo mít u prvního použití soudního znalce.

Firma sice nabízí (jestli to správně chápu) jakousi opravu, ale vlastně jako nezáruční, za kterou už neponese odpovědnost nikdo. Pokud je postel poškozena ještě jinde, a nebo opravená část začne unikat, jde to už jen na můj vrub.

Původně jsem počítal s tím, že se dohodneme na výměně zboží za nepoškozený kus. V téhle chvíli nemám už důvěru ani v tohle, když zjišťuji, jak snadno se firma i prodejce pokouší mne jako klienta, vyšachovat.

Dodáno vadné zboží, ale všichni se tváří, jak u nich všechno báječně funguje, a nikde se nic stát nemohlo. V téhle chvíli nevím, jak dál.


Produkt

Nafukovací postel INTEX 64124


Požadované řešení

Přiznám se, že v tomhle momentu nevím. Původně jsem neměl problém s výměnou zboží, výrobek stále považuji za přínosný. Po reakcích prodejce i servisu nějak nemám důvěru v to, co bych dostal zase za kus, i kdybychom se dohodli.

Nejraději bych trval na vrácení peněz, a postel koupil jinde.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.2.2021 12:32, před 4 lety

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu shodně Krajský soud v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005 nebo Městský soud v Praze sp. zn. 11 Co 438/2001). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2021 19:16, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.