Společnost


Pavel Moštěk

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48235Podvod při prodeji rotopedu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 4 dny 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
05.02.2021, před 4 lety

Tomáš Hlucháň

Znění stížnosti

Dne 15.1.2021 ve 12:15 hod mě pan Pavel Moštěk prodal rotoped Energetics CT 300 ergometr, který inzeroval na inzertním serveru Bazos.cz pod číslem inzerátu 128932506 za 3.500 Kč. Předání a převzetí rotopedu proběhlo v provozovně MOST Movement – pohybové a nutriční centrum v Uherském Hradišti na ul. Moravní náměstí 1267, kde je p. Moštěk uveden jako odpovědný vedoucí. Rotoped jsem převzal s nefunkčním energetickým napájením, kdy mi prodejce přiznal, že jsou pouze vybité napájecí AA baterie a je třeba je vyměnit. Po předání a převzetí částky 3.500 Kč jsem si rotoped odvezl do Brna, kde jsem se jej pokoušel marně zprovoznit. V komunikaci přes SMS a aplikaci WhatsApp mě p. Moštěk opět ubezpečil, že stačí vyměnit napájecí baterie v krytu pod displejem ergometru, že tímto způsobem byly již dříve měněny a rotoped je jinak v pořádku. Na mou otázku, zda je rotoped vybaven napájením z el. sítě 230V, mi odpověděl, že napájecí zdroj nemá.
Dne 20.1.2021 jsem se u něj ve 13 hod opět osobně zastavil i s rotopedem. I když jsme byli den dopředu domluvení na čase, tak mi oznámil, že se nachází v jiné vzdálené obci u své účetní a že teď nemá čas, nejdříve může přijet za hodinu. Navrhl jsem tedy, že za ním přijedu, na což mi náhle odpověděl, že ať na něj počkám, že přijede sám za mnou, a že si mezitím mohu koupit baterie. Po 3 minutách jsem se vrátil zpět k jeho provozně a k mému překvapení stál p. Moštěk venku u rotopedu v domácím oděvu bez bot. Tady jsem pochopil, že mu nedělá problém neříkat vždy pravdu. Po kompletní prohlídce, kdy žádné místo na baterie nebylo, a kdy pán stále opakoval, že baterie v rotopedu byly takto dříve měněny, jsem jej požádal o vrácení částky 3.500 Kč zpět, a jemu z mé strany nabídl vrácení rotopedu do té doby, než závadu na rotopedu s napájením odstraní. Tuto možnost pán odmítl, i když jsem jej upozornil, že je i u takto prodávaného bazarového zboží zodpovědný při klamání kupujícího a za skryté vady, na které mě dopředu neupozornil, tak přesto p. Moštěk trval na svém, že si mnou reklamovaný nefunkční rotoped nepřevezme. Po mém oznámení, že z důvodu jeho neochoty nápravy situace mi nezbyde nic jiného, než se obrátit na Policii ČR, mi odpověděl, že ať se na Policii obrátím a že teď nemá čas, že pro mě udělal vše co mohl, navíc že na něj čekají další klienti.


Produkt

Energetics CT 300 ergometr


Požadované řešení

1. komunikace a slušnost
2. vrácení zboží a peněz
3. náprava podvodníka


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2021 13:53, před 4 lety

Vycházíme při řešení z toho, že prodávající jednal v postavení podnikatele. V opačném případě by šlo o prodej věci mezi dvě nepodnikatelskými subjekty a naše vyjádření se na danou věc vztahovat nebude.

Prodávající je povinen poučit spotřebitele o vlastnostech prodávané věci. Pokud uvede spotřebitele v omyl (např. tím, že mu garantuje možnost výměny příslušenství, ačkoliv takové příslušenství na věci hlavní ani není), může se dopouštět nekalé obchodní praktiky ve smyslu § 4 zákona o ochraně spotřebitele.

Je-li spotřebitel uveden v omyl, může namítat neplatnost uzavřené smlouvy dle § 583 občanského zákoníku. Pokud je smlouva neplatná, vrací spotřebitel prodejci zboží, zatímco prodejce mu vrací peněžní prostředky. Pokud si prodejce řádně nabízené zboží nepřevezme, může spotřebitel za dobu, po kterou musel zboží uskladnit, požadovat účelně vynaložené náklady. Nevrátí-li prodejce spotřebiteli peněžní prostředky, může se dopouštět bezdůvodného obohacení ve smyslu § 2991 občanského zákoníku.

Nevrátí-li prodejce peněžní prostředky ani po opakovaném vyzvání, je možné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 12:44, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.