Počet nahlášených stížností: | 127 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
30.8.2020 jsem v XXXLutz CZ s.r.o. objednala postel s matracemi (cena více než 20.000,-Kč) a zaplatila zálohu polovinu ceny. Doba dodání zboží je prodávajícím stanovena na 9 týdnů. Od té doby kompletní objednávku dnes, tj. více než 23 týdnů od objednání, stále nemám (podařilo se mi pouze od prodejce vyžádat samostatné dodání matrací, které byly skladem, abych nemusela spát na podlaze).
5.11.2020 jsem vznesla dotaz na stav objednávky, protože ve sledovacím systému XXXLutz u mé objednávky nebyl uveden žádný status; poté jsem dostala první email ohledně dodání objednávky:
dne 10.11.2020 -"Vaše objednávka bude dodána přibližně kal.týden 49" (termín nedodržen bez další komunikace)
dne 28.11.2020 -"Vaše objednávka bude dodána přibližně kal. týden 50"
(termín nedodržen bez další komunikace)
dne 29.12.2020 -"Vaše objednávka bude dodána přibližně kal. týden 4/2021"
(termín nedodržen bez další komunikace)
V mezičase jsem si dopisovala s personálem obchodu. Oznámila jsem mj, že očekávám slevu 25% z celkové částky objednávky, vzhledem k nekorektnímu jednání (konkrétně se nebojím použít výraz "lhaní ohledně termínu dodání"). Bylo mi sděleno, že mám nárok na kompenzaci dle zpoždění, avšak bez konkrétních čísel či dalších náležitostí. V obchodních podmínkách jsem se také nedočetla, na jakou kompenzaci mám nárok. Podle zaměstnankyně obchodu se toto řeší po přijetí zboží od výrobce na sklad.
31.12. mi zároveň pracovnice potvrdila, že termín dodání od výrobce je přislíbený na kt 4/2021. Po tomto ujištění jsem byla klidnější a věřila novému termínu dodání.
Termín dodání kt 4/2021 opět nebyl dodržen. Můj poslední dotaz na termín dodání proběhl dne 5.2.2021 - odpovědí je nový termín, a to 7.kt/2021.
Ze systému pro sledování zásilek moje objednávka nyní zcela zmizela a není dohledatelná.
Čalouněná postel Lena s matracemi a roštem, vč. úl. prostoru
Požaduji slevu z celkové ceny objednávky ve výši minimálně 35%;
domnívám se, že prodejce měl od smlouvy odstoupit včas v okamžiku, kdy mu bylo zřejmé, dodací lhůta bude minimálně dvojnásobně delší oproti slíbenému termínu.
Kdyby mi bylo při sepisování smlouvy sděleno, že dodání postele se může takto výrazně zpozdit, smlouvu bych neuzavřela.
Zasíláním opakovaných mailů ohledně termínu dodání, který nikdy nebyl dodržen, jsem byla uváděna v omyl. Důvěřovala jsem oficiálním sdělením ohledně termínu dodání, a proto jsem od smlouvy neodstoupila ani dodatečně.
Jednání spol. XXXLutz je nekorektní, jak jsem se dočetla v ostatních stížnostech, nejsem jediný takto podvedený zákazník.
Domnívám se, že spol. XXXLutz by měla výrazně upravit své obchodní podmínky, které jsou vůči zákazníkovi naprosto neférové.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.