Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, 24.10.2019 jsem zakoupil u Hecht motors electr. Hoverboard. Doma jsem ho dle přiloženého návodu dobil. Jelikož to byl dárek k Vánocům děti h. o během svátků ježděním po bytě vybily, znovu jsem ho dobil a, protože nebylo počasí, uložil jsem ho do garáže. První problém nastal, když jsem ho v dubnu 2020 chtěli opětovně použít. Byl vybitý a nešel znovu nabít. Hneed 18.4.2020 jsem ho reklamoval u prodejce a po několika dnech mi byl vrácen jako opravený. Vše vydrželo do srpna 2020 a tak jsem ho 18.8 odvezl znovu do servisu. Ze mi byl opět vrácen jako opravený, ale už neměl takovou kapacitu a musel se častěji dobíjet. Pak už nešel vůbec a tak jsem ho znova 5.11 odvezl do servisu kde mi po 30ti dnech 5.12 vrátily s tím, že je plně funkční, ale doma jsem zjistil pravý opak. Opět nešel nabít tak jsem ho 7.12 opět odvezl zpátky s tím, že chci po čtvrté reklamaci odstoupit od smlouvy a vrátit peníze. Poté mi bylo sděleno, že za všechno můžu já špatným používáním a nabíjením. Při koupi a ani v záručním listu i návod není uvedeno, na výrobek, který má mít záruku 24. měsíců ja na akumulátor jen šest měsíců. Kdybych to věděl při koupi nic takového bych nepořizoval. Děkuji Šimáček
Odstoupení od smlouvy č.19PB11199 vrácení peněz.
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Odpovědnost prodávajícího za vady zboží se podle § 2167 písm. b) občanského zákoníku nevztahuje na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním. I na samotnou baterii je záruka 24 měsíců, samozřejmě se musí přihlížet k tomu, že některé typy baterií jsou spotřební a nejdou nabíjet, jejich životnost tedy nemusí dosahovat celé délky záruční doby. Na nabíjecí baterie je záruka běžných 24 měsíců. Dle judikátu Okresního soudu v Příbrami, sp. zn. 10 C 230/2011 by standardní pokles kapacity baterie po 24 měsících měl být cca 50%. Vyplývá tak z norem ČSN EN 61951-1a a ČSN EN 61951-2.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.