Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den!
Chci upozornit na firmu ENERGY Asociace energetických poradců s.r.o. se sídlem v Hradci Králové, která mě lživými praktikami svého obchodního zástupce p. Chlady, nalákala k podepsání Přihlášky k výběrovému řízení elektřiny a zemního plynu. Jejich telefon na zákaznické lince: 775885998 je trvale nedostupný, je tam automat, který opakuje, že jste se dovolali mimo pracovní dobu a tím telefon skončí a na e-mail nereagují. Nemáte tak možnost odstoupit od smlouvy, ani pod jimi udanou pokutou 4500 K č. Tato firma podniká pokusy o zrušení smlouvy s vaším stávajícím dodavatelem a když se jim to nepovede, vyčká až vaše smlouva skončí a vy budete muset přejít k nim, jinak se z vás stane černý odběratel, nebo jste bez dodávek. Firma mezitím s vámi vůbec nekomunikuje.
Má zkušenost s touto firmou začala 2.6.2020, kdy mne navštívil jejich obchodní zástupce p. Chlada. Po mém dotazu se prokázal dokladem mého stávajícího dodavatele plynu a elektřiny Centropolu. Říkal jsem mu, že chci zůstat u Centropolu, on tvrdil, že zůstanu u Centropolu, jen s lepším tarifem, když mu podepíši Přihlášku k výběrovému řízení, navíc tvrdil, že spolupracoval s mým zemřelým otcem. V říjnu 2020 mi stávající dodavatel energií Centropol oznámil pokusy od ENERGY asociace o ukončení mé stávající smlouvy. Zjistil jsem si, že obchodní zástupce Chlada prý nikdy u Centropolu nepracoval. Snažil jsem se vypovědět Přihlášku k výběrovému řízení i za cenu pokuty 4500 Kč. Vyplnil jsem a poslal formulář pro odstoupení od Přihlášky k aukci, pokutu zaplatil, ale ENERGY asociace neodpovídala, na jejich zákaznickou linku se není možné dovolat, čekají, až vám doběhne smlouva a vy budete muset přejít k nim a nadále se snaží ukončit moji stávající smlouvu u Centropolu. Nakonec s Centropolu podařilo zkontaktovat firmu ENERGY asociaci, aby mi poslali potvrzení o ukončení Přihlášky k výběrovému řízení. Prý se tu firmu podařilo kontaktovat jen přes telefon, které mají firmy mezi sebou, obyčejný zákazník nemá šanci.
Mělo mě zarazit, že firma ENERGY asociace energetických poradců s.r.o. má základní kapitál jen 10000 Kč, jenže v té době jsem neměl internet po ruce. Nyní mne kontaktuje jiná firma Rodinná energie, že mi prý byla vybrána firmou ENERGY asociace jako dodavatel elektřiny. Firma ENERGY asociace měla za povinnost informovat Rodinnou energii o mém vyvázání se z jejich Přihlášky k aukci, ale ta to neudělala.
Zatím nevím, jak to dopadne, ale je to hyenismus.
Především bych chtěl na firmu ENERGY asociaci energetických poradců a její podvodné jednání upozornit, aby další lidi nenaletěli. Budete-li se o praktiky této firmy zajímat a potřebovat patřičné dokumenty, poskytnu Vám je.
Děkuji.
Protože mne tato firma vůbec neinformovala, koho mi určila za dodavatele do doby, kdy jsem z nich vymámil doklad, že k nim už nemám žádné závazky a zaplatil jsem pokutu, je zřejmé, že by měla tato firma pokutu vrátit zpět. Oni té pokutě říkají: náklady spojené s vybráním dodavatele, ale do zaplacení pokuty mi o nikom neřekli, což byla jejich povinnost. Den po doručení jejich dokladu, že k nim už nemám žádné závazky, se ozvala firma Rodinná energie, že mám s nimi uzavřenou smlouvu na dodávku elektřiny. To, že jsem zrušil smlouvu s ENERGY asociací prý neznamená, že smlouva s Rodinnou energií neplatí. Napsali mi: je jim prý líto, ale nemohou posoudit, jestli byla smlouva uzavřena podvodem, ale smlouva platí dál. Ta prý platí dále. Já se teď snažím zrušit smlouvu dle paragrafu 11, odstavec 3: výpověď smlouvy do 15 dní od zahájení dodávek. Zatím neodpovídají na ukončení smlouvy zaslanou e-mailem, zatím ji nepřevzali, ještě ji pošlu doporučeně poštou. Tyto tahanice začaly v říjnu, stáli mnoho kreditů do mobilů, mnoho času, mnoho sepsaných mailů, mnoho cest do Dobrušky autobusem ke své příbuzné (já skener nevlastním) a hlavně kupu nervů.
V každém případě chci před těmito firmami varovat ostatní lidi, vrátit pokutu a potrestat tyto firmy finančně a finančně potrestat obchodního zástupce firmy ENERGY asociace energetických poradců p. Chlady za klamavé jednání a lhaní při získávání klientů. Číslo mobilu na něj mám a o tom člověku jsem na internetu četl nelichotivé informace.
|
Tweet |
Společnost ENERGY asociace energetických poradců s.r.o. je v tomto vztahu patrně zprostředkovatelem, který za spotřebitele uzavírá smlouvu s dodavatelem.
Odstoupit od smlouvy mezi spotřebitelem a ENERGY asociace energetických poradců s.r.o., která byla uzavřena mimo obchodní prostory zprostředkovatele, je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Uzavře-li zprostředkovatel (ENERGY asociace energetických poradců s.r.o.) za spotřebitele smlouvu o dodávkách elektřiny nebo plynu s dodavatelem, může ji spotřebitel vypovědět bez udání důvodu do 15 dnů od zahájení dodávek. Zákon garantuje spotřebiteli možnost zrušit smlouvu bez jakékoliv sankce.
Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.
Vedle toho (resp. namísto toho) je možné namítat, že spotřebitel nevěděl a vzhledem k informacím, které mu před uzavřením smlouvy poskytla společnost ENERGY asociace energetických poradců s.r.o., ani vědět nemohl, jakou listinu vlastně podepisuje. V takovém případě lze namítat nedostatek vůle jednající osoby. Dle § 551 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, je nedostatek vůle jednající osoby důvodem pro zdánlivost právního jednání. K podpisu smlouvy by se proto nepřihlíželo ("smlouva jako by ani nevznikla"). Uvažovat lze i nad neplatností smlouvy, pokud byl spotřebitel uveden v omyl o rozhodující okolnosti (§ 583 občanského zákoníku).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.