Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
dne 16.12 minulého roku jsem z e-shopu Alza objednala Tablet PC Asus Vivobook Flip 14, objednávka byla doručena 19.12, avšak k rozbalení došlo až o Štědrý den, tedy 24.12. Hned po rozbalení jsem zjistila, že je zařízení poškozené, kousek pravého horního rohu byl ulomený. Dne 26.12. jsem kontaktovala infolinku Alzy, paní se kterou jsem komunikovala mi sdělila, že předá můj případ na reklamační oddělení a v následujícím E-mailu mě požádala o fotodokumentaci poškození. Po pár dnech jsem zavolala na infolinku znova s dotazem, jestli mám odvézt zařízení na některou z poboček, ale paní z infolinky mi řekla, že nemusím, že to je zbytečné. Od té doby jsem několikrát volala na infolinku, ale bez výsledku. Dne 21.1 jsem opět kontaktovala infolinku a žádala o informace ohledně stavu reklamace, paní se kterou jsme hovořila tentokrát mi ale sdělila, že můj případ není vůbec vedený jako reklamace. Rozhodla jsem se tedy dorazit na pobočku osobně a to hned druhý den. Na pobočce mi pracovník Alzy sdělil, že vrácení peněz není žádný problém, jelikož jsme v objednávce zaškrtli možnost bezplatného vrácení zboží do 31.1. a že nám přijde E-mail, kde vyplníme číslo účtu kam následovně vrátí peníze. K tomuto však vůbec nedošlo, naopak nám přišel E-mail, kde nám Alza oznamuje, že byl produkt přijat jako reklamace a že mají dalších třicet dní na vyřešení. Za pár dní nám přišel E-mail, že reklamace byla vyřešena opravou, i přes to, že jsem zažádala o vrácení peněz. Dostavila jsem se tedy na pobočku znova s tím, že nechci opravené zboží, když mi rozbité již přišlo. Zaměstnanec na pobočce mi opět oznámil, že by to neměl být problém a že zažádá o vrácení peněz znovu. Dnes mi přišel E-mail, že je žádost zamítnuta a že nemáme nárok na vrácení peněz. S řešením už si vůbec nevím rady, notebook byl určen k online výuce a byla jsem tedy v lednu nucena pořídit jiný, taktéž z Alzy. Vůbec se mi nelíbí komunikace a to, že to téměř měsíc od první komunikace s infolinkou můj případ vůbec neevidovali jako reklamaci.
Přesný název produktu je Tablet PC Asus Vivobook Flip 14 TM420IA-EC044T Bespoke Black a číslo objednávky je 431164178.
Jako řešení požaduji vrácení peněz, jelikož se nejedná o závadu způsobenou vinou spotřebitele a kvůli závadě jsem Alzu kontaktovala hned jak to bylo možné, tedy 26.12.2020.
|
Tweet |
Podle § 3 odst. 2 písm. d) zákona č. 89/2012 Sb., jednou ze zásad soukromého práva je, že daný slib zavazuje a smlouvy mají být splněny. Pokud takový slib učiní zaměstnanec, kterého pověřil podnikatel určitou činností, zastupuje zaměstnanec podnikatele v takových jednáních, ke kterým při této činnosti obvykle dochází. Pokud tedy prodávající spotřebitelce garantuje možnost bezplatného vrácení zboží, má povinnost tak učinit a vrátit spotřebitelce finanční prostředky.
V případě, že prodávající spotřebitelce nevyhoví, má spotřebitelka dle § 2950 občanského zákoníku právo na náhradu škody, neboť spotřebitelka vycházela z neúplné nebo nesprávné informace poskytnuté prodávajícím, že může bezplatně vrátit zboží a pořídila si tak zboží jiné.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Siegelová,
velice mě mrzí, že jste měla s uplatněním reklamace potíže. Ihned jsem celou situaci předala k prověření a aktuálně eviduji, že jsme Vás již kontaktovali s informací, abyste se s produktem dostavila na naši prodejnu. Bude Vám vystaven dobropis pro vrácení platby. Věřím, že takto již bude vše v pořádku.
Pokud budete mít ještě jakoukoliv otázku, neváhejte se na nás obrátit přes kontaktní formulář, který zasílám níže.
https://www.alza.cz/kontakt/ostatni.htm?qgid=63&qid=315
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
peníze již dorazili na účet. Chtěla bych velmi poděkovat dTestu za pomoc s řešením mého případu, jsem velmi ráda, že tyto stránky existují.