Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Na porátle GIGAeshop.cz jsem učinil dne 30. 9. 2020 objednávku č. 10463379, kterou jsem objednal produkt č. 8955156 (házení kroužků na penis) v množství 1 ks za cenu 79,-- Kč, označený značkou „skladem“ (dále jen „zboží“), s tím, že zásilka bude doručena na pobočku Zásilkovny za cenu 29,-- Kč. Celkovou cenu ve výši 108,-- Kč jsem uhradil výše uvedeného dne online pomocí platební karty. Objednávka mi byla potvrzena e-mailem ze dne 30. 9. 2020.
S ohledem na skutečnost, že zboží bylo označeno značkou „skladem“ a že od Zásilkovny obdržel e-mail o s informacemi o své zásilce dne 2. 10. 2020, avšak zásilka se zbožím byla připravena k výdeji nejdříve až dne 8. 10. 2020, tedy až osmým dnem po objednání zboží, i pandemickou situaci jsem zboží ze Zásilkovny nevyzvedl a eshop později vyzval k navrácení uhrazené částky e-mailem ze dne 8. 11. 2020 (17:28 hod.) a k úhradě poskytl lhůtu do 16. 11. 2020. To lze podle mého názoru považovat za odstoupení od smlouvy, byť ne výslovné a ne ve 14denní lhůtě. - I kdyby toto nebylo splněno, nyní nemám ani zboží (předpokládám, že prodejci bylo vráceno Zásilkovnou a že mi může přeúčtovat s tím spojené náklady, ty ale očekávám též ve výši 29,-- Kč jako za cestu zboží na Zásilkovnu), ani peníze.
K e-mailovém dotazu eshopu ze dne 8. 11. 2020, z jakého důvodu jsem si zboží nevyzvedl, jsem tyto důvody uvedl v e-mailu ze dne 8. 11. 2020 (21:21 hod.), na který již eshopem nebylo reagováno. Rovněž tak nebylo reagováno ani na e-mail ze dne 18. 11. 2020, kterým jsem eshop žádal o sdělení, v jakém stavu se nacházení vrácení platby, ani e-mail ze dne 22. 12. 2020, kterým jsem opětovně žádal o vrácení částky ve výši 108,-- Kč.
8955156, házení kroužků na penis
vrácení peněz na můj bankovní účet
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2079 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se kupní smlouvou prodávající zavazuje, že kupujícímu odevzdá věc, která je předmětem koupě, a umožní mu nabýt vlastnické právo k ní, a kupující se zavazuje, že věc převezme a zaplatí prodávajícímu kupní cenu.
Pokud kupující nepřevzal zboží nebo nezaplatil kupní cenu, porušil svou smluvní povinnost. Samotné nepřevzetí zboží smlouvu neruší. Závazek tedy nadále trvá.
Spotřebitel má dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo na odstoupení od smlouvy do 14 dní od převzetí zboží. Spotřebitel však odstoupení od smlouvy musí učinit jasně a srozumitelně a nestačí zboží nepřevzít. Spotřebitel by měl buď použít vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy, nebo učinit jakékoli jiné jednoznačné prohlášení o svém rozhodnutí odstoupit od smlouvy.
Prodávající si může účtovat účelně vynaložené náklady spojené s uchováním věci ve smyslu § 2120 občanského zákoníku. Zboží může prodejce uskladnit po dobu prodlení spotřebitele a požadovat po něm navíc zaplacení skladného podle § 2159 odst. 2 občanského zákoníku. O povinnosti zaplatit skladné, jakož i jeho výši, by však prodejce měl předem informovat, ideálně v kupní smlouvě a v obchodních podmínkách.
Jelikož závazek dále trvá, má spotřebitel povinnost převzít zboží a prodávající má povinnost mu toto převzetí umožnit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.