Společnost


Nej.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#48307Bezdůvodné odpojení

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.02.2021, před 4 lety

Kateřina Polášková

Znění stížnosti

Dobrý den,

v březnu 2020 jsem uzavřela smlouvu se společností Nej.cz s.r.o. o poskytování internetu. V září 2020 jsem se přestěhovala na jinou adresu a pokračovala dál u stejného dodavatele. V pátek 5.2.2021 mi byly služby odpojeny z důvodu údajného neplacení. Veškeré platby jsem jim doložila a dnes 8.2.2021 mě ráno přišla sms, že ukončují smlouvu z důvodu neplacení. Volala jsem na jejich klientské centrum a bylo mi sděleno, že všechny úhrady po kontrole jsou v pořádku a již je zadán požadavek technikovi na opětovné připojení. Za toto připojení si však žádají poplatek 500,- Kč dle ceníku. S tím jsem nesouhlasila, ale mám prý napsat doporučeně reklamaci a poplatek nám bude vrácen. Za dvě hodiny volal navýsost arogantní pán z jejich klientského centra a oznámil, že k obnovení služeb nedojde, protože jsem u platby v měsíci říjnu 2020 uvedla chybný variabilní symbol. Pro obnovení služeb požaduje 379,- poplatek za (již jednou zaplacený) říjen, k tomu 400,- za prodlevu a 500,- za znovupřipojení. Dále mi bylo sděleno, že změnou adresy došlo k uzavření nové smlouvy a novým závazkem. Pokud bych chtěla smlouvu ukončit, musela bych zaplatit 1990,- kč deaktivační poplatek. Naprosto odmítli dát slevu za dny kdy nebyl ze strany dodavatele internet poskytován - 12 dní v září 2020 při změně adresy a zatím 4 dny nyní, kdy jsem bezdůvodně odpojena od služeb.


Produkt

Internet XL 60MB


Požadované řešení

Uznání již jednou zaplacených plateb, poskytnutí slevy na dny kdy nedošlo k poskytování služby, změna závazku od prvního podpisu smlouvy a zrušení smlouvy bez deaktivačního poplatku


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.3.2021 16:42, před 4 lety

Pokud jde o poplatky a penále obsažené ve vyúčtování, se kterými spotřebitel nesouhlasí, může službu reklamovat. Podle § 64 zákona č. 127/2005 Sb., zákon o elektronických komunikacích, účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel má právo uplatnit reklamaci na vyúčtování ceny nebo na poskytovanou veřejně dostupnou službu elektronických komunikací. Reklamaci na vyúčtování ceny je účastník, který je koncovým uživatelem, popřípadě uživatel oprávněn uplatnit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 2 měsíců ode dne dodání vyúčtování ceny za poskytnutou službu, jinak právo zanikne. Není-li vzhledem k druhu poskytované služby vyúčtování ceny dodáváno, je oprávněn reklamaci uplatnit do 2 měsíců ode dne poskytnutí služby.

V případě ukončení smlouvy před uplynutím doby trvání, na kterou je smlouva uzavřena, ať již výpovědí, nebo dohodou smluvních stran, může společnost požadovat uhrazení náhrady, která smí být v případě smlouvy se spotřebitelem požadována pouze, pokud smlouva skončí do tří měsíců od uzavření, a která nesmí být v případě smlouvy uzavřené se spotřebitelem vyšší než jedna dvacetina součtu měsíčních paušálů zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy nebo jedna dvacetina součtu minimálních sjednaných měsíčních plnění zbývajících do konce sjednané doby trvání smlouvy, přičemž výše úhrady se počítá z částky placené v průběhu trvání smlouvy, a pokud je poskytována sleva oproti ceníkové ceně, nelze určit výši úhrady z ceníkové ceny

Co se uzavření nové smlouvy týče, chápeme obsah stížnosti tak, že přestěhováním došlo pravděpodobně ke změně obsahu závazku - došlo ke změně místa plnění. Dojde-li ke změně tohoto údaje zrušení smlouvy není nezbytné (§ 1902 občanského zákoníku). V případě, že byl zrušen starý závazek a došlo k uzavření smlouvy nové, spotřebitel by o tomto musel být řádně a srozumitelně poučen. Ze stížnost nám plyne, že k tomu nedošlo.

V případě, že společnost reklamaci zamítne nebo uplyne lhůta pro její vyřízení, může se spotřebitel do jednoho měsíce ode dne doručení vyřízení reklamace (nebo uplynutí lhůty pro její vyřízení) obrátit na Český telekomunikační úřad s námitkou proti vyřízení reklamace (vzorový formulář je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3295/namitka-k-ceskemu-telekomunikacnimu-uradu-proti-vyrizeni-reklamace-sluzby-elektronickych-komunikaci). Řízení je zpoplatněno (100,- Kč) a pracovníci Českého telekomunikačního úřadu na základě dodaných podkladů rozhodnou, zda společnost postupovala správně, či ne.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 15:17, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.