Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 6.2.2021 jsem obdržel email od společnosti NaturaMed, který potvrzoval vytvoření objednávky na Vitamín D3 za cenu dovozu. Objednávku jsem nevytvořil, a tak jsem kontaktoval firmu emailem (6.2.2021) s informací, že jsem objednávku nevytvořil a prosím o zrušení objednávky. Dostal jsem pouze automatickou odpověď, že je společnost přetížena…
Žádnou informaci o zrušení emailem jsem nedostal. 8.2.2021 došel pouze email o tom, že zásilka je na cestě i přes to, že jsem psal o zrušení, jelikož jsem zásilku neobjednal.
Vitamín D3 za cenu poštovného a balného-Vitasolaris (roční zásoba)
Žádám, aby byla objednávka stornována a zasláno potvrzení o zrušení objednávky.
Také žádám o výmaz svých osobních údajů z databáze firmy a také žádám aby mi nebyly zasílány jakékoliv reklamy nebo nabídky.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážený pane Syrucku,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás informovali, že naše společnost obdržela dne 6.2.2021 objednávku ročního balení produktu Vitamín D3 VitaSolaris, která byla vyplněná a odeslaná prostřednictvím našich webových stránek. Bohužel se čas od času setkáváme s tím, že objednávku vytvoří např. někdo ze společné domácnosti, manželka, apod. Naše společnost ovšem objednání třetí osobou neakceptuje, nemáme však mnoho možností takové počínání odhalit a objednávku zamítnout v průběhu odeslání. Na Základě Vámi zaslaného emailu však byla objednávka stornována, nebude tudíž vyexportována a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Aktuální stav k 11.3.2021. Potvrzení o stornování od NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o. přišlo pouze přes vyjádření ke stížnosti v dTestu. Žádné další informace nemám, žádné zboží naštěstí nepříšlo, takže doufejme, že je celá záležitost uzavřena.
S ohledem na vyjádření spotřebitele na něj stížnost ještě naposledy přeřazujeme, aby měl možnost vyjádřit se k tomu, zda nedošlo v mezidobí ke změně. Pokud k ní nedošlo, prosíme ho o uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Mnohokrát děkuji za pomoc dTestu.