Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 25.9.2014 jsem učinila objednávku kojeneckého zboží na nákupním portálu fajneceny. Zboží jsem si vyzvedla 30.9.2014 na poště. Zboží mi nevyhovovalo velikostně, proto jsem odstoupila od kupní smlouvy 4.10. v balíčku byla přiložena kopie faktury a odstoupení od smlouvy + jsem poslala e-mail odstoupení od smlouvy. Učinila jsem novou objednávku a žádala zaplacení nové objednávky penězi, které by mi vraceli za odstoupení od smlouvy. Na to se mi ozvali, že souhlasí, ale že musím zaplatit znovu poštovné 79,-Kč převodem + 60,-Kč dobírku. Upozornila jsem se, že při odstoupení od smlouvy mám nárok na vrácení peněz za poštovné. Napsali mi, že tedy zaplatí nejlevnější dopravu 79,-Kč a musím znovu uhradit dobírku 60,-Kč (zboží jsem platila dobírkou). To se mi nelíbilo, protože cena objednávky by dosahovala skoro výše poštovných,proto jsem zrušila objednávku a žádala vrácení peněz složenkou. Napsali, že ruší objednávku a peníze mi vrátí do 14-ti dnů. Po 23 dnech jsem je znovu e-mailem kontaktovala, že mi nepřišla složenka. Na to žádná odezva. 30.10. jsem znovu napsala e-mail a zároveň zápornou recenzi na jejich internet.stránkách-okamžitě reagovali, že je to moje chyba a že to nebylo odstoupení, ale výměna atd. viz.recenze na jejich stránkách a že jsem nenapsala č.účtu a že pokud chci vrátit peníze složenkou, tak si odečtou další částku 36,-Kč. Napsala jsem, že s tím nesouhlasím, že na to nemají nárok. Od té doby žádná odezva. Od objednávky do toho rozporu změnili obchodní podmínky, kde uvedli, že za složenku požadují 35,-Kč. Ale vím jistě, že toto v původních OP nebylo.
2-dílná kojenecká souprava + dětský bryndák
Žádám vrácení peněz za zboží + poštovné složenkou neponížené o 36,-Kč.
|
Tweet |
Jednání musí být posuzováno dle svého obsahu. Došlo-li k odstoupení od smlouvy dle § 1829 odst. 1 občanského zákoníku, má prodávající povinnost vrátit spotřebiteli veškeré zaplacené finanční prostředky včetně nákladů na dodání nejpozději do 14 dnů. Strany se samozřejmě mohou dohodnout, že peníze budou použity na úhradu jiné objednávky.
Odstoupením se smlouva ruší a smluvní strany si musí vrátit to, co si vzájemně plnily. Pravidla pro vrácení peněz jsou obsažena v ustanovení § 1832 občanského zákoníku, který obsahuje jistý korektiv v případě, kdy spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží. V takovém případě vrátí prodávající spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
Prodávající uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady v souladu s informační povinností uloženou občanským zákoníkem.
Vážená paní Holoušová jak jsme Vám již několikrát psali a jak jsme také uváděli v odpovědích na Vaše recenze na různých portálech (upozorňuji nejedná se o naše stránky, příkladem portál Heureka.cz) musím uvést naprosto stejné vysvětlení i zde. Objednala jste u nás zboží, které jste následně vrátila s tím, že jste vytvořila novou objednávku z důvodu požadavku na jinou velikost objednaného zboží. Žádala jste nás o započtení částky z vrácené objednávky na úhradu objednávky nové. Naším zaměstnancem jste byla informována, že v případě odstoupení od kupní smlouvy máte nárok na vrácení částky za zboží plus nejnižší částku za dopravné, které u nás činí 79 Kč. Vzhledem k tomu, že jste u objednávky volila dražší způsob dopravy, činila částka za dopravu 139 Kč. Celková cena nové objednávky byla tudíž o 60 Kč vyšší, než částka za vrácenou objednávku. Žádali jsme Vás tedy o doplatek 60 Kč na náš účet nebo souhlas se zasláním nové objednávky na dobírku, kde byla cena dopravy opět vyšší o dobírkový příplatek. Vzhledem k tomu, že jste následně nepotvrdila odeslání nové objednávky na dobírku a ani neuhradila doplatek k nové objednávce byla Vám vrácena částka dle Vašeho požadavku složenkou. A to ihned poté co jste nás kontaktovala. Věnujete čas psaním negativních recenzí na internetu místo času, který jste měla věnovat své objednávce. Prosím uvědomte si, že pokud objednáváte na internetu nemůže za Vaše rozmary nést finanční odpovědnost pouze prodejce. Poznámka: Ztráta na Vaší objednávce co se týče různých poplatků a ztráveného času již činí více jak 1000 Kč. Bohužel tuto ztrátu nám nikdo neuhradí.
Vážená společnost, jak jsem několikrát uvedla, u původní objednávky jsem odstoupila od smlouvy, vytvořila jsem novou objednávku, u které jsem požadovala zaplacení částkou, kterou byste mi vraceli za původní objednávku. Po upozornění, že vracíte jen nejlevnější dopravu jsem okamžitě napsala, že ruším novou objednávku a žádám vrácení peněz složenkou, takže jsem nemohla potvrdit odeslání nové objednávky. Na to jste mi obratem odepsali, že peníze mi budou vráceny do 14-ti dnů. Z toho mi bylo zřejmé, že do 14-ti dnů obdržím složenku na částku 344,- Kč (tzn.,že od 404,-Kč si odečtete 60,-Kč - doběrečné). 23. den jsem vám psala, že jsem neobdržela složenku - žádná reakce, žádná odpověď. Teprve po 28 dnech, kdy jsem napsala e-mail a zároveň zápornou recenzi, jste okamžitě zareagovali a začali mě osočovat, že je to moje chyba. Najednou jste mi napsali, že mi za složenku strhnete dalších 36,- Kč. Je zvláštní, že toho 7.10., kdy jste psali, že mi vrátíte peníze do 14-ti dnů jste mi to nenapsali a navíc, v době, kdy jsem uzavírala smlouvu (již koncem září), jste v obchodních podmínkách o složence žádnou zmínku neměli. Já si obchodní podmínky čtu! Také tam máte uvedeno, že pokud dojde ke změně obchodních podmínek, tak platí ty, které byly v době uzavření smlouvy - což je samozřejmé. Dne 4.11. mi přišla složenka na částku 302,-Kč. Požaduji vrácení 44,-Kč, které jste mi odečetli (36,-Kč za složenku + 6,-Kč neznámo za co). A vaše poznámka, že jste měli ztrátu na mé objednávce víc jak 1000,-Kč, tak to nevím za co. Vše jsem vám poctivě vrátila, na rozdíl od vás.
Dobrý den, v příloze přiloženo vyúčtování - faktura, které Vám bylo zasláno na email.
Jelikož je naše firma plátcem DPH a Česká Pošta má službu platba složenkou osvobozenu od DPH, jsme dle českých zákonů, které nám neumožňují přefakturovat poštovní služby s nulovým DPH, museli DPH doúčtovat a bude odvedeno příslušnému FÚ.
Dobrý den, nevím, co tou fakturou sledujete. Mě váš vztah s ČP nezajímá, to je mezi vámi. Jak je vidět, jste vynalézaví a nevíte, jaké poplatky byste si ještě vymysleli, abyste "oškubali" obyčejného zákazníka. Zasílám kopie vašich odpovědí na moje e-maily. Není tam jedna jediná věta ode mě, že žádám výměnu velikosti, ale odstupuji od kupní smlouvy a vytvořila jsem novou objednávku. Žádám vás o vrácení částky 44,- Kč, podle §1832 občanského zákoníku: (1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžní prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
(2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
V odstavci 1 je napsáno, že mi máte vrátit peníze stejným způsobem, jakým jste peníze přijali a je tam také uvedeno, že mi nemají vzniknout další náklady. Protože jsem nezvolila nejlevnější způsob dopravy, máte právo odečíst mi 60,-Kč, ale nic víc. Požaduji vrácení oněch zmiňovaných 44,- Kč.
Povinnosti, které podnikateli vznikají na základě veřejnoprávních předpisů jsou nezávislé na povinnostech, které jsou uloženy občanským zákoníkem v rámci soukromoprávního vztahu spotřebitel-podnikatel. Ve vztahu ke spotřebiteli je tedy nutné postupovat v souladu s § 1832 občanského zákoníku.
(1) Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Podnikatel vrátí spotřebiteli přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s tím spotřebitel souhlasil a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
(2) Jestliže spotřebitel zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který podnikatel nabízí, vrátí podnikatel spotřebiteli náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
(3) Podnikatel uhradí spotřebiteli náklady spojené s vrácením zboží, jestliže neupozornil spotřebitele o povinnosti nést tyto náklady v souladu s ustanovením § 1820 odst. 1 písm. g).
(4) Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, podnikatel není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebiteli dříve, než mu spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží podnikateli odeslal.
Prosíme spotřebitele o doplnění informací o tom, v jaké fázi se stížnost nachází a její případné uzavření.
Žádná ze stran sporu již nevyužila možnost reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme.