Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
obracím se na Vás z důvodu členství mé matky v seznamce academic-singles.cz
Služby seznamky využívala od 31.1.2020. Matka bohužel náhle zemřela dne 1.9.2020. Dne 1.2.2021 přišel email od Academic Singles ve formě platební upomínky, s tím, že došlo k automatickému obnovení členství, viz výňatek z emailu:
„ke dni 01.02.2021 bylo Vaše 12 měsíců Premium členství automaticky obnovené (prvotně uhrazené ke dni 31.01.2020.
Uvedené prodloužení bylo realizované v souladu s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami, se kterými jste souhlasil/a.“
s tím, že požadovaná částka je 5075,- Kč.
O tom, že by si matka platila tuto seznamku jsem vůbec netušil. Nikdy se mi o tom nezmínila, do jejího uživatelského účtu nemám přístup, stejně tak jako nemám přístup do bankovního účtu (ve kterém by bylo možné najít platbu prvotní platbu z 1/2020 a tím pádem dopátrat placenou službu academic-singles.cz)
be2 S.à.r.l. / www.academic-singles.cz. Produkt: 12 měsíců Premium členství
Považuji za neetické automaticky prodloužit členství na seznamce mrtvému člověku – kopii úmrtního listu jsem společnosti (ihned po emailu o automatickém prodloužení členství a požadavku o zaplacení částky 5075 Kč z jejich strany) zaslal s tím, že jejich nárok neuznávám, že požaduji zrušit službu a že odmítám jejich nárok na zaplacení jakékoliv částky. Nicméně i přes to trvají na uhrazení částky. Je přeci jasné, že takovou službu už nemůže matka využívat.
Podle mého názoru je takové jednání pro rozpor s dobrými mravy absolutně neplatné. Vzhledem k tomu, že jsem vůbec nevěděl o tom, že si matka tuto službu platila, nemohl jsem ji ani včas ukončit (tj. podáním výpovědi do 31. 1. 2021).
Jste rovněž názoru, že takový postup (tj. požadovat po dědicích zaplacení členství v seznamce jejich zemřelé matky) je pro rozpor s dobrými mravy absolutně neplatné? A jaký následný postup byste mi prosím doporučili, pokud částku za prodloužení služby platit nechci, a pokud bude společnost i nadále urgovat zaplacení s tím, že pohledávku předá vymáhací společnosti?
P.S. Dle všeho je seznamka podvodná, a uzavřená smlouva se seznamkou je díky podvodně nabízeným službám zcela od začátku neplatná: https://spolecna-obrana.estranky.cz/clanky/aktuality/podvodna-seznamka-be2-a-jeji-klony.html
|
Tweet |
Smrtí spotřebitele zaniká smluvní závazek, proto není možné závazek ani prodloužit. Doposud neuhrazené platby se stávají součástí pozůstalosti, nicméně jen v takové výši, která odpovídá skutečnému trvání závazku.
V případě, že se nepodaří spor vyřešit smírně touto cestou, může spotřebitel kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den, prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště. Děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
děkuji za Váš komentář ze dne 4.3.2021 10:02.
Z něho tedy vyplývá, že nejen, že nic platit nemusím, ale dokonce bych mohl nárokovat po www.academic-singles.cz poměrnou část již zaplaceného členství zpět, je to tak?
Neboť pokud tedy závazek zaniká smrtí spotřebitele, tj. závazek zanikl ke dni úmrtí mamky 1.9.2020, tak do 31.1.2021 to činí rovných 5/12 ze zaplacené částky 5075,-, tj. 2114,- Kč.
Je mi jasné, že po takovéto podvodné společnosti, která z lidí akorát tahá - často nezákonně - peníze, to nemá prakticky šanci na úspěch. Přesto, a právě protože jde o takové syčáky, kteří akorát využívají neznalosti a strachu lidí ze zaslaných pohledávek a z toho, že be2 hrozí lidem, že pohledávky budou vymáhat, bych rád tuto skutečnost řešil podle platných zákonů.
Tj. domohl se peněz, které společnost be2 sama automaticky nevrátila, a které náleží mé zesnulé mamce.
Jaký je prosím Váš názor?
Vycházíme z názoru, že práva a povinnosti účastníka vyplývající ze smluvního vztahu, jehož předmětem je vedení profilu konkrétní osoby na seznamce (a poskytování souvisejících služeb), jsou osobní povahy a vztahují se jen k zaregistrované osobě. V případě smrti proto nepřecházejí na další osobu. Doposud neuhrazené platby se stávají součástí pozůstalosti, nicméně jen v takové výši, která odpovídá skutečnému trvání závazku.
Tento názor dovozujeme z komentářové literatury, navíc je podle našeho názoru možné analogicky využít i závěry Českého telekomunikačního úřadu a Veřejného ochránce práv, které se rovněž shodují v tom, že jsou-li práva a povinnost osobní povahy, závazek smrtí zaniká.
Z těchto důvodu se domníváme, že spotřebiteli by v tomto případě mělo být vyhověno.
V případě, že se nepodaří spor vyřešit smírně touto cestou, může spotřebitel kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla se spotřebitelem nalézt smírné řešení sporu.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.