Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#48313Prodloužení členství na seznamce Academic Singles po úmrtí

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

6 měsíců 9 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.02.2021, před 4 lety

Jakub Říha

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás z důvodu členství mé matky v seznamce academic-singles.cz

Služby seznamky využívala od 31.1.2020. Matka bohužel náhle zemřela dne 1.9.2020. Dne 1.2.2021 přišel email od Academic Singles ve formě platební upomínky, s tím, že došlo k automatickému obnovení členství, viz výňatek z emailu:

„ke dni 01.02.2021 bylo Vaše 12 měsíců Premium členství automaticky obnovené (prvotně uhrazené ke dni 31.01.2020.

Uvedené prodloužení bylo realizované v souladu s našimi Všeobecnými obchodními podmínkami, se kterými jste souhlasil/a.“

s tím, že požadovaná částka je 5075,- Kč.

O tom, že by si matka platila tuto seznamku jsem vůbec netušil. Nikdy se mi o tom nezmínila, do jejího uživatelského účtu nemám přístup, stejně tak jako nemám přístup do bankovního účtu (ve kterém by bylo možné najít platbu prvotní platbu z 1/2020 a tím pádem dopátrat placenou službu academic-singles.cz)


Produkt

be2 S.à.r.l. / www.academic-singles.cz. Produkt: 12 měsíců Premium členství


Požadované řešení

Považuji za neetické automaticky prodloužit členství na seznamce mrtvému člověku – kopii úmrtního listu jsem společnosti (ihned po emailu o automatickém prodloužení členství a požadavku o zaplacení částky 5075 Kč z jejich strany) zaslal s tím, že jejich nárok neuznávám, že požaduji zrušit službu a že odmítám jejich nárok na zaplacení jakékoliv částky. Nicméně i přes to trvají na uhrazení částky. Je přeci jasné, že takovou službu už nemůže matka využívat.

Podle mého názoru je takové jednání pro rozpor s dobrými mravy absolutně neplatné. Vzhledem k tomu, že jsem vůbec nevěděl o tom, že si matka tuto službu platila, nemohl jsem ji ani včas ukončit (tj. podáním výpovědi do 31. 1. 2021).

Jste rovněž názoru, že takový postup (tj. požadovat po dědicích zaplacení členství v seznamce jejich zemřelé matky) je pro rozpor s dobrými mravy absolutně neplatné? A jaký následný postup byste mi prosím doporučili, pokud částku za prodloužení služby platit nechci, a pokud bude společnost i nadále urgovat zaplacení s tím, že pohledávku předá vymáhací společnosti?

P.S. Dle všeho je seznamka podvodná, a uzavřená smlouva se seznamkou je díky podvodně nabízeným službám zcela od začátku neplatná: https://spolecna-obrana.estranky.cz/clanky/aktuality/podvodna-seznamka-be2-a-jeji-klony.html


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2021 10:02, před 4 lety

Smrtí spotřebitele zaniká smluvní závazek, proto není možné závazek ani prodloužit. Doposud neuhrazené platby se stávají součástí pozůstalosti, nicméně jen v takové výši, která odpovídá skutečnému trvání závazku.

V případě, že se nepodaří spor vyřešit smírně touto cestou, může spotřebitel kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.3.2021 21:20, před 4 lety

Dobrý den, prosím, kontaktujte nás v uvedené záležitosti přímo na adrese: michal.hlavacek@be2.com Mějte také na paměti, že naše emaily mohou být automaticky uložené ve Vaší Nevyžádané poště (Spam/ Junk). Zkontrolujte si proto prosím i tenhle adresář ve Vaší elektronické poště. Děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2021 08:20, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.4.2021 09:51, před 4 lety


Jakub Říha

Dobrý den,
děkuji za Váš komentář ze dne 4.3.2021 10:02.

Z něho tedy vyplývá, že nejen, že nic platit nemusím, ale dokonce bych mohl nárokovat po www.academic-singles.cz poměrnou část již zaplaceného členství zpět, je to tak?

Neboť pokud tedy závazek zaniká smrtí spotřebitele, tj. závazek zanikl ke dni úmrtí mamky 1.9.2020, tak do 31.1.2021 to činí rovných 5/12 ze zaplacené částky 5075,-, tj. 2114,- Kč.

Je mi jasné, že po takovéto podvodné společnosti, která z lidí akorát tahá - často nezákonně - peníze, to nemá prakticky šanci na úspěch. Přesto, a právě protože jde o takové syčáky, kteří akorát využívají neznalosti a strachu lidí ze zaslaných pohledávek a z toho, že be2 hrozí lidem, že pohledávky budou vymáhat, bych rád tuto skutečnost řešil podle platných zákonů.

Tj. domohl se peněz, které společnost be2 sama automaticky nevrátila, a které náleží mé zesnulé mamce.


Jaký je prosím Váš názor?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
6.5.2021 13:13, před 4 lety

Vycházíme z názoru, že práva a povinnosti účastníka vyplývající ze smluvního vztahu, jehož předmětem je vedení profilu konkrétní osoby na seznamce (a poskytování souvisejících služeb), jsou osobní povahy a vztahují se jen k zaregistrované osobě. V případě smrti proto nepřecházejí na další osobu. Doposud neuhrazené platby se stávají součástí pozůstalosti, nicméně jen v takové výši, která odpovídá skutečnému trvání závazku.

Tento názor dovozujeme z komentářové literatury, navíc je podle našeho názoru možné analogicky využít i závěry Českého telekomunikačního úřadu a Veřejného ochránce práv, které se rovněž shodují v tom, že jsou-li práva a povinnost osobní povahy, závazek smrtí zaniká.

Z těchto důvodu se domníváme, že spotřebiteli by v tomto případě mělo být vyhověno.

V případě, že se nepodaří spor vyřešit smírně touto cestou, může spotřebitel kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Stížnost přeřazujeme zpět na společnost, aby mohla se spotřebitelem nalézt smírné řešení sporu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.6.2021 11:56, před 4 lety

Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.8.2021 15:55, před 3 lety

Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.