Počet nahlášených stížností: | 238 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Dobrý den,
dovolenou na řeckém ostrově Zakyntos jsme reklamovali na místě přes delegátku. Cca do měsíce nám přišlo zamítavé stanovisko.
Stěžejním bodem reklamace byl rodinný pokoj s 2 nezabezpečenými schodišti.
Cestovali jsme s dvěmi dětmi ve věku 2 a 5 let. Když jsme zájezd vybírali, tak jsme pracovnicí cestovní kanceláře nebyli upozorněni, že v rodinném pokoji jsou schody ani o tom není zmíňka v katalogu. Pokud by nám tuto skutečnost oznámila, zájezd bychom si nekoupili. CK v zamítnutí uvedla, že " věříme, že pokoje jsou vhodné pro rodiny s dětmi" To mně připadá jako výsměch.
Věřit mohou v cokoli, ale logický argument nepředkládají žádný. Podle mne určitě existují nějaké bezpečnostní normy - žádný pokoj s nezabezpečeným schodištěm, není vhodný pro dvou a pětileté dítě. Schodiště byly na pokoji dvě. Mezi stupni a zábradlím prvého schodiště byly mezery, kde propadlo i 5-ti leté dítě. Druhé schodiště bylo bez jakéhokoli zábradlí. Syn z něho opakovaně spadl na hlavu. Po celý čas zájezdu jsem u něj musela nepřetržitě být.
Dále-dveře v koupelně byly tak fušersky udělané, že nedržely otevřené a neustále se zavíraly. Dvouletému synovi uskříply velmi bolestivě ruku.
Také jsem reklamovala to, že v katalogu uváděli vodní park(aquapark). Přesné znění katalogu "bazén se skluzavkami(lehátka a slunečníky zdaram), dětský bazén, dětské hřiště, miniklub, Zantino World zábavní a VODNí PARK". Výčet v katalogu v zákazníkovi vyvolává dojem, že je tam opravdový aquaparku a ne jen bazén se 2 tobogány a dětský bazén,které jmenují ještě před vodním parkem.
I nabídka vodního parku byla vzhledem k tomu, že jsme cestovali s 2 malými dětmi stěžejní.
Argumentovali, že foto aqua parku je v katalogu. Tam je jen fotografie hotelu z pláže, kde je vidět vršek vyčnívajího tobogánu. Nikde není detailní záběr na jejich "aquapark". Podle mne aquapark není totéž, co jeden velký a jeden dětský tobogán. Nedílnou součástí aquaparku je dle mého názoru alespoň vířivka nebo divoká řeka... Navíc se ani na jednom tobogánu nedalo pořádně jezdit, neklouzal a musel se dojít pěšky.
Reklamovali jsme i úklid - koše z koupelen, kde byli použité toaletní papíry, se nevynášely každý den,ale i po dvou a více dnech, když už jsme je dali do chodby. Reakce CK byla, že úklid je prováděn standardně.
Dovolenou jsem měla celou zkaženou. Pořád jsem musela být ve střehu a hlídat děti, zejména dvouleté. A k tomu jsem byla ve stresu z prodělaných synových pádů ze schodiště. Takhle jsem si dovolenou opravdu nepředstavovala.
Požadvala jsem proto finanční kompenzaci za zkaženou dovolenou.
Po obdržení zamítnuté reklamace jsem CK poslala mail s tím, že se zamítnutím nesouhlasím a s odůvodněním proč tomu tak je.
zájezd na řecký ostrov Zakhyntos uskutečněný 22.7.2014-5.8.2014.
Požaduji adekvátní finanční kompenzaci za zakaženou dovolenou cca 20% z ceny celého zájezdu.
|
Tweet |
Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel zákazníka ujistil nebo které zákazník vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, zajistí pořadatel nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady. Nezjedná-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu zákazník určí, může si zákazník zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady. Existenci je vad je nutné doložit.
Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu, má zákazník dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Pokud společnost bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné domáhat se poskytnutí slevy soudní cestou.
Společnost EXIM TOURS a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.