Společnost


DER Touristik CZ a.s.

Počet nahlášených stížností:238
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:8
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4833Neuznaná reklamace dovolené

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 27 dnů 10 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2014, před 10 lety

Olga Mračková

Znění stížnosti

Dobrý den,
dovolenou na řeckém ostrově Zakyntos jsme reklamovali na místě přes delegátku. Cca do měsíce nám přišlo zamítavé stanovisko.

Stěžejním bodem reklamace byl rodinný pokoj s 2 nezabezpečenými schodišti.
Cestovali jsme s dvěmi dětmi ve věku 2 a 5 let. Když jsme zájezd vybírali, tak jsme pracovnicí cestovní kanceláře nebyli upozorněni, že v rodinném pokoji jsou schody ani o tom není zmíňka v katalogu. Pokud by nám tuto skutečnost oznámila, zájezd bychom si nekoupili. CK v zamítnutí uvedla, že " věříme, že pokoje jsou vhodné pro rodiny s dětmi" To mně připadá jako výsměch.
Věřit mohou v cokoli, ale logický argument nepředkládají žádný. Podle mne určitě existují nějaké bezpečnostní normy - žádný pokoj s nezabezpečeným schodištěm, není vhodný pro dvou a pětileté dítě. Schodiště byly na pokoji dvě. Mezi stupni a zábradlím prvého schodiště byly mezery, kde propadlo i 5-ti leté dítě. Druhé schodiště bylo bez jakéhokoli zábradlí. Syn z něho opakovaně spadl na hlavu. Po celý čas zájezdu jsem u něj musela nepřetržitě být.

Dále-dveře v koupelně byly tak fušersky udělané, že nedržely otevřené a neustále se zavíraly. Dvouletému synovi uskříply velmi bolestivě ruku.

Také jsem reklamovala to, že v katalogu uváděli vodní park(aquapark). Přesné znění katalogu "bazén se skluzavkami(lehátka a slunečníky zdaram), dětský bazén, dětské hřiště, miniklub, Zantino World zábavní a VODNí PARK". Výčet v katalogu v zákazníkovi vyvolává dojem, že je tam opravdový aquaparku a ne jen bazén se 2 tobogány a dětský bazén,které jmenují ještě před vodním parkem.
I nabídka vodního parku byla vzhledem k tomu, že jsme cestovali s 2 malými dětmi stěžejní.


Argumentovali, že foto aqua parku je v katalogu. Tam je jen fotografie hotelu z pláže, kde je vidět vršek vyčnívajího tobogánu. Nikde není detailní záběr na jejich "aquapark". Podle mne aquapark není totéž, co jeden velký a jeden dětský tobogán. Nedílnou součástí aquaparku je dle mého názoru alespoň vířivka nebo divoká řeka... Navíc se ani na jednom tobogánu nedalo pořádně jezdit, neklouzal a musel se dojít pěšky.

Reklamovali jsme i úklid - koše z koupelen, kde byli použité toaletní papíry, se nevynášely každý den,ale i po dvou a více dnech, když už jsme je dali do chodby. Reakce CK byla, že úklid je prováděn standardně.

Dovolenou jsem měla celou zkaženou. Pořád jsem musela být ve střehu a hlídat děti, zejména dvouleté. A k tomu jsem byla ve stresu z prodělaných synových pádů ze schodiště. Takhle jsem si dovolenou opravdu nepředstavovala.

Požadvala jsem proto finanční kompenzaci za zkaženou dovolenou.

Po obdržení zamítnuté reklamace jsem CK poslala mail s tím, že se zamítnutím nesouhlasím a s odůvodněním proč tomu tak je.


Produkt

zájezd na řecký ostrov Zakhyntos uskutečněný 22.7.2014-5.8.2014.


Požadované řešení

Požaduji adekvátní finanční kompenzaci za zakaženou dovolenou cca 20% z ceny celého zájezdu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2014 14:25, před 10 lety

Nemá-li zájezd vlastnosti, o nichž pořadatel zákazníka ujistil nebo které zákazník vzhledem k nabídce a zvyklostem důvodně očekával, zajistí pořadatel nápravu, pokud si nevyžádá neúměrné náklady. Nezjedná-li pořadatel nápravu ani v přiměřené lhůtě, kterou mu zákazník určí, může si zákazník zjednat nápravu sám a pořadatel mu nahradí účelně vynaložené náklady. Existenci je vad je nutné doložit.
Má-li zájezd vadu a vytkl-li ji zákazník bez zbytečného odkladu, má zákazník dle § 2540 občanského zákoníku právo na slevu z ceny ve výši přiměřené rozsahu a trvání vady. Nevytkl-li zákazník vadu zájezdu bez zbytečného odkladu vlastním zaviněním, soud mu právo na slevu z ceny nepřizná, jestliže pořadatel namítne, že zákazník své právo neuplatnil ani do jednoho měsíce od skončení zájezdu ani u něho, ani u osoby, která uzavření smlouvy zprostředkovala.
Pro výpočet výše nároku je možné využít tzv. Frankfurtskou tabulku slev. Tabulka není právně závazná, jedná se spíše o pomocné vodítko. Zde je k dispozici ke stažení Frankfurtská tabulka slev: http://www.dtest.cz/clanek-3723/jak-spravne-reklamovat-vady-zajezdu.
Pokud společnost bude trvat na zamítnuté reklamaci, bude nutné domáhat se poskytnutí slevy soudní cestou.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.3.2015 10:01, před 10 lety

Společnost EXIM TOURS a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení. V takovém případě doporučujeme zastoupení advokátem. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.