Společnost


Bláha Jiří

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48341Obchodník odmítá akceptovat odstoupení od kupní smlouvy z www.gastroeu.cz

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.02.2021, před 4 lety

Jarmila Černá

Znění stížnosti

Obchodník odmítá akceptovat odstoupení od smlouvy a vrátit kupní cenu. Předmětem koupě byl napařovací hrnec zn. Rössner, který byl poškozen, což jsem zjistila po rozbalení zcela neporušeného obalu a krabice. Obchodníkovi jsem mu na jeho vyžádání zaslala fota hrnce, tvrdil, že jsem jej poškodila já. Poté, co jsem mu e-mailem a doporučeným dopisem sdělila, že odstupuji od kupní smlouvy a následně zaslala hrnec zpět, tvrdí, že vrácené zboží není totožné s tím, které mi poslal on. Veškerá komunikace s obchodníkem po obdržení hrnce byla vedena formou e-mailu. Dodávám, že onen konkrétní typ hrnce prodává pouze e-shop GASTROEU, jiného prodejce tohoto hrnce, se mi nepodařilo nalézt.


Produkt

Napařovací hrnec Rössner, průměr 22 cm


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.2.2021 07:17, před 4 lety

Spotřebitel je v souladu s § 1829 odst. 1 písm. a) OZ oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem a vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel, vadné, tj. i poškozené při přepravě, nevyjímaje. Poškození zboží při přepravě představuje rozpor s kupní smlouvou a je tudíž vadou ve smyslu § 2161 odst. 1 OZ, která zakládá spotřebiteli právo z vadného plnění a za kterou je odpovědný pouze prodávající.

Jinými slovy řečeno, prodávající musí prokázat, že zboží bylo v okamžiku jeho převzetí spotřebitelem od dopravce ve shodě s kupní smlouvou, tedy zcela bezvadné. V opačném případě je prodávající povinen spotřebiteli vrátit veškeré peněžní prostředky, které od něho přijal, bez nároku na započtení jakékoli částky z důvodu snížení hodnoty zboží dle § 1833 OZ.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 15:02, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.