Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Obchodník odmítá akceptovat odstoupení od smlouvy a vrátit kupní cenu. Předmětem koupě byl napařovací hrnec zn. Rössner, který byl poškozen, což jsem zjistila po rozbalení zcela neporušeného obalu a krabice. Obchodníkovi jsem mu na jeho vyžádání zaslala fota hrnce, tvrdil, že jsem jej poškodila já. Poté, co jsem mu e-mailem a doporučeným dopisem sdělila, že odstupuji od kupní smlouvy a následně zaslala hrnec zpět, tvrdí, že vrácené zboží není totožné s tím, které mi poslal on. Veškerá komunikace s obchodníkem po obdržení hrnce byla vedena formou e-mailu. Dodávám, že onen konkrétní typ hrnce prodává pouze e-shop GASTROEU, jiného prodejce tohoto hrnce, se mi nepodařilo nalézt.
Napařovací hrnec Rössner, průměr 22 cm
Vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel je v souladu s § 1829 odst. 1 písm. a) OZ oprávněn odstoupit od kupní smlouvy uzavřené distančním způsobem a vrátit zboží ve stavu, v jakém ho obdržel, vadné, tj. i poškozené při přepravě, nevyjímaje. Poškození zboží při přepravě představuje rozpor s kupní smlouvou a je tudíž vadou ve smyslu § 2161 odst. 1 OZ, která zakládá spotřebiteli právo z vadného plnění a za kterou je odpovědný pouze prodávající.
Jinými slovy řečeno, prodávající musí prokázat, že zboží bylo v okamžiku jeho převzetí spotřebitelem od dopravce ve shodě s kupní smlouvou, tedy zcela bezvadné. V opačném případě je prodávající povinen spotřebiteli vrátit veškeré peněžní prostředky, které od něho přijal, bez nároku na započtení jakékoli částky z důvodu snížení hodnoty zboží dle § 1833 OZ.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.