Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 6.2. jsem obdržel e-mail s informacemi o objednávce. Jelikož jsem si nic neobjednal, tak jsem obratem psal e-mail, že žádné nevyžádané zboží nechci. Dnes dne 9.2. jsem obdržel odpověď s informací, že zásilky jsou předány ke kompletaci a zpracování ihned po přijetí objednávky a že mohu zboží vrátit zpět na jejich adresu. Jelikož jsem si nic neobjednal, tak zásilku nehodlám přijmout. Je tento způsob v pořádku? Nebude mě firma v budoucnu s něčím obtěžovat? Jedná se o zásilku - ID 2102437476
Stornování objednávky a výmaz osobních údajů z databáze.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážený pane Horte,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost obdržela dne 6.2.2021 objednávku produktu Vitamín D3 VitaSolaris, zaslanou prostřednictvím našich webových stránek. Vzhledem k Vašemu prohlášení, že jste objednávku neodeslal Vy osobně (objednání třetí osobou naše společnost neakceptuje) byla související pohledávka ve výši 49,- Kč stornována. Rádi bychom Vás ujistili, že Vaše osobní údaje byly předány k výmazu a z naší strany se tak jedná o poslední kontakt.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.