Počet nahlášených stížností: | 147 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Zakoupil jsem v provozovně ve Velkém Meziříčí dne 30.7.2020 ochlazovač vzduchu – elektornický – HECHT 3809, doklad zákazníka č. PD20-116-09811, a to po ujištění paní Michaely Schrollerové o tom, že předmětný ochlazovač při správném použití viz. str. 25 – 26 v návodu, ochladí místnost až o 4°C. Dále v přiloženém návodu k ochlazovači na str. 25 uvádíte, že by mělo při správném použití dojít k ochlazení teploty pokoje až o 3°C.
Dne 31.7.2020 jsem ochlazovač umístil do místnosti o velikosti 12m2 a řádně zprovoznil dle návodu na straně 25 – 26. Ochlazovač nejen, že místnost neochladil ani o 1°C, dokonce ani nebyl schopen teplotu v místnosti udržet a ta stoupala společně s teplotou venku, přitom bylo zavřené okno v místnosti, zatažené rolety i závěsy. Z tohoto důvodu byl ochlazovač dovezen na Vaši výše uvedenou provozovnu s informací, že neplní svou funkci. Ochlazovač byl Vašimi pracovníky, kteří však nejsou na reklamačním listě uvedeni, nelze tedy vypátrat kdo „opravu“ vůbec provedl, vrácen po pár dnech, bez jakékoli opravy, pouze s upozorněním, abych četl řádně návod. Ochlazovač jsem tedy opětovně zprovoznil dle návodu na str. 25 – 26 a opakoval se stejný scénář. Místnost kde byl ochlazovač vzduchu umísťen se za hodinu neochladila ani o jediný stupeň, naopak teplota opět o 1°C stoupla. Tak byl opět ochlazovač dovezen na Vaši provozovnu a do 30 dnů vrácen bez jakékoli opravy, pouze s upozorněním, abych četl řádně návod a dále s upozorněním, že další taková kontrola stroje bude placená. Opět není možné zjistit kdo provedl servis. Vašim servisním technikem mi byl ochlazovač vzduchu předán značně zašpiněný, poškrábaný a nikoli s návodem od ochlazovče vzduchu, ale s návodem k zahradnímu nábytku.
Vzhledem k výše uvedenému, kdy Vašim servisním technikem nebyla ani jednou provedena oprava, reklamační list se mi vral vykřičníky a upozorněním, ať si čtu návod (přitom návod jasné uvádí, že přístroj ochladí místnost o 3°C), ochlazovač byl vrácen značně poškozený a nikoli s návodem od ochlazovače vzduchu, ale s návodem k zahradnímu nábytku, ale především, ochlazovač vzduchu neplnil svou funkci uvedenou v návodu a propagovanou Vašim zaměstnancem, jsem řádně odstoupil do smlouvy a žádal o vrácení kupní ceny. Celou věc jsem předal i svému právnímu zástupci, který provádí písemnou komunikaci s panem Petrem Vlachem, který bez udání důvodů mé odstoupení od smlouvy zamítl.
ochlazovač vzduchu – elektornický – HECHT 3809, doklad zákazníka č. PD20-116-09811
Odstoupení od smlouvy a vrácení kupní ceny
|
Tweet |
Pokud se věc nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí (tzn. nedosahuje výsledků, které prodejce v návodu deklaruje), je vadná ve smyslu § 2161 odst. 1 občanského zákoníku.
Je-li věc vadná, lze ji reklamovat. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě.
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Zamítnutí reklamace způsobem, který je popsán ve stížnosti, je nedostatečné a má za následek skutečnost, že reklamace nebyla vůbec řádným způsobem včas vyřízena. V takovém případě má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy pro podstatné porušení smlouvy, viz § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele.
Odstoupení od smlouvy je jednostranné právní jednání. K jeho účinnosti, je-li odstoupení v souladu s objektivním právem, se nevyžaduje akceptace/schválení/potvrzení druhé strany.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
velice si vážíme, že jste se rozhodl zakoupit náš výrobek HECHT 3809, Ochlazovač vzduchu elektrický a je nám líto, že s ním nejste spokojen. Dovolte nám, abychom se vyjádřili k Vaší výše uvedené stížnosti. Při používání výrobků tohoto typu je nutno vzít v potaz obecně známé fyzikální principy prostředí, ve kterém jsou výrobky tohoto typu používané. Výsledná míra ochlazení v reálném prostředí místnosti se může měnit v závislosti na vlivu počáteční teploty, proudění vzduchu, utěsnění místnosti, umístění ochlazovače v místnosti a dalších faktorů. Pokud je v místnosti vzduch sušší, tím lépe ochlazovač vzduch v místnosti ochladí. Toto obecně známé pravidlo je potřeba vzít do úvahy před koupí ochlazovače vzduchu. Pokud je v místnosti, ve které je ochlazovač vzduchu použit, vyšší vlhkost, tak nelze vyloučit, že nebude docílen očekávaný efekt ochlazení vzduchu v této místnosti. V návodu k použití viz str. 26 / 52 je v odstavci ovládání, obsluha uvedeno, že „pokud je přístroj správně naplněn vodou a ledem po stisknutí toho tlačítka, dojde ke snižování teploty vzduchu o cca. 3°C.“ Tuto hodnotu je proto potřeba chápat jako přibližnou tak, jak je uvedeno. Výrobek je připraven k vyzvednutí na naší pobočce ve Velkém Meziříčí i s návodem k použití tohoto výrobku. Podle informací od našeho zaměstnance na této pobočce návod na sestavení nábytku u tohoto výrobku nebyl nalezen. Je nám líto vzniklé situace, ale ze strany Hecht MOTORS s.r.o. nedošlo k pochybení a sdělujeme Vám, že nevznikl nárok na odstoupení od kupní smlouvy. S pozdravem, Zákaznický servis, HECHT MOTORS s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.