Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
u společnosti Alza jsem si 2.12.2020 objednala a zaplatila zboží v hodnotě 1499 Kč, které dorazilo 4.12.2020.Zboží, které nedolňovalo mé požadavky jsem vrátila do 14 dnů na adresu, z které mi zboží došlo, Alza.cz Zdibsko 615,Klecany.cz 250 67. Moje chyba byla, že jsem do krabice nepřiložila papír s odstoupením od smlouvy, tím se to vše komplikovalo. Také jsem poslala meil, jestli mohu zboží vrátit. Zboží, které jsem odeslala zpět na Alzu, bylo posláno jinému zákazníkovi, který mi hned před koncem roku volal, ptal se jestli jsem měla zboží před ním, protože na krabici byly veškeré mé iniciály nevyjímaje mého telefoniho čísla. Několikrát jsem volala na zákaznickou linku Alzy, nikdy jsem se nedovolala, vždy mi přišly smsky,že jsem v pořadí a později mi zavolají, nikdy se tak nestalo. Posílala jsem e-maily s tím aby se to vyřešilo. Je to měsíc a půl a do teď se nic nevyřešilo. Na Alzu jsem slyšela jen samou chválu, ale já to potvrdit nemohu a docela mě to mrzí, čekala jsem lepší přístup. Ještě jednou se omlouvám za komplikace a věřím, že se to vše brzy vyřeší.
Číslo objednávky 429401806
Chci vrátit co nejdříve peníze
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a velice se Vám omlouvám za vzniklé nepříjemnosti spojené s vrácením zboží. Vidím, že dnes došlo k vystavení dobropisu a zároveň také k jeho proplacení a částku můžete očekávat nejpozději do 3-5 pracovních dní avšak obvykle je platba připsána mnohem dříve. Budu ráda pokud tato nepříjemná zkušenost trvale neovlivní Váš názor na naše služby, jelikož toto jednání není našim standardem. S přáním hezkého večera, Eva péče o zákazníky, Alza.cz
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.