Počet nahlášených stížností: | 253 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 18 |
Dne 22. 12. 2020 jsem uhradila objednávku dvou mobilních telefonů iPhone 12 Pro. Uvedený termín na stránkách firmy Datart byl “DODÁNÍ DO 11. 1. 2021.“ Od 7. 1. jsem se snažila získat informace o dodání telefonů, protože jsem si všimla, že se termín na stránkách změnil, nikdo mě ale o této skutečnosti z Datart neinformoval. Po výměně několika emailů (k dnešnímu dni jde celkem o 13 emailů) a telefonických rozhovorů, jsem v podstatě nedostala adekvátní informaci o termínu doručení. Objednávku mi Datart nakonec rozdělil do dvou s tím, že teda jeden mobil přijde v řádu dní a druhý přijde až ho naskladní, ale kdy to bude, nikdo neví.
Dál jsem pokračovala ve snaze získat adekvátní informace, vzhledem k tomu, že se na stránkách firmy Datart neustále měnily termíny doručení. (Proto se také ptám, je možné, že firma Datart může uvádět na stránkách klamavé informace o termínu dodání? Nejprve uváděli “dodání do…” následně informaci přepsali na “očekáváme do…”.) Nikdo mne ale o těchto skutečnostech nikdy neinformoval. Na prodejně v Ostravě mi jako jediný nabídl řešení jeden ze zaměstnanců a to, že mi za telefon vrátí peníze na dobropis a já si pak koupím stejný telefon v jiném barevném provedení. Jenže, telefony jsou zakoupené na firmu v loňském roce (navíc se slevou 5%), a z určitých důvodů je pro mne tento postup nepřijatelný.
Dnes je 10. 2. 2021. a já nemám stále žádnou informaci o tom, kdy opravdu dostanu telefon, který jsem uhradila 22. 12. 2020. Nakupuji u této firmy již několik let a vždy jsem byla velmi spokojená, tato situace je mi teď ale velmi nepříjemná.
Mobilní telefon Apple iPhone 12 Pro 128 GB - Pacific Blue
Chtěla bych, aby se mou stížností zabýval někdo, kdo mi poskytne adekvátní informace. Nechci, aby si mou stížnost v Daatartu neustále předávali a s každým emailem mi odepisoval někdo jiný. Chci znát přesný termín doručení a garanci tohoto termínu.
|
Tweet |
Čas plnění je podstatnou náležitostí obsahu smluvního závazku. Změnit obsah smluvního závazku je možné zásadně jen tehdy, pokud se na tom strany dohodnou. Pokud dojde k jednostranné změně obsahu závazku (tj. ke změně práv a povinností), aniž s ní spotřebitel vysloví souhlas, není tato změna vůči spotřebiteli účinná. Podnikatel má tedy povinnost plnit v původně sjednaném čas (a na původně sjednaném místě).
Pokud by si strany sjednaly možnost jednostranné změny obsahu závazku ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách, zásadně není takové ujednání s ohledem na § 1814 písm. g) a § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vůči spotřebiteli účinné.
Společnost má podle našeho názoru povinnost plnit v původně sjednaném čase, popř. v čase novém, pokud se na tom strany výslovně dohodly.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.