Společnost


HP TRONIC, s.r.o. (dříve DATART INTERNATIONAL,a.s.)

Počet nahlášených stížností:253
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:18
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

50%
50%
Toto skore je založeno na 4 stížnostech.

#48359Nedodané uhrazené zboží a klamavá informace o jeho dodání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 30 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2021, před 4 lety

Markéta Kubná

Znění stížnosti

Dne 22. 12. 2020 jsem uhradila objednávku dvou mobilních telefonů iPhone 12 Pro. Uvedený termín na stránkách firmy Datart byl “DODÁNÍ DO 11. 1. 2021.“ Od 7. 1. jsem se snažila získat informace o dodání telefonů, protože jsem si všimla, že se termín na stránkách změnil, nikdo mě ale o této skutečnosti z Datart neinformoval. Po výměně několika emailů (k dnešnímu dni jde celkem o 13 emailů) a telefonických rozhovorů, jsem v podstatě nedostala adekvátní informaci o termínu doručení. Objednávku mi Datart nakonec rozdělil do dvou s tím, že teda jeden mobil přijde v řádu dní a druhý přijde až ho naskladní, ale kdy to bude, nikdo neví.
Dál jsem pokračovala ve snaze získat adekvátní informace, vzhledem k tomu, že se na stránkách firmy Datart neustále měnily termíny doručení. (Proto se také ptám, je možné, že firma Datart může uvádět na stránkách klamavé informace o termínu dodání? Nejprve uváděli “dodání do…” následně informaci přepsali na “očekáváme do…”.) Nikdo mne ale o těchto skutečnostech nikdy neinformoval. Na prodejně v Ostravě mi jako jediný nabídl řešení jeden ze zaměstnanců a to, že mi za telefon vrátí peníze na dobropis a já si pak koupím stejný telefon v jiném barevném provedení. Jenže, telefony jsou zakoupené na firmu v loňském roce (navíc se slevou 5%), a z určitých důvodů je pro mne tento postup nepřijatelný.
Dnes je 10. 2. 2021. a já nemám stále žádnou informaci o tom, kdy opravdu dostanu telefon, který jsem uhradila 22. 12. 2020. Nakupuji u této firmy již několik let a vždy jsem byla velmi spokojená, tato situace je mi teď ale velmi nepříjemná.


Produkt

Mobilní telefon Apple iPhone 12 Pro 128 GB - Pacific Blue


Požadované řešení

Chtěla bych, aby se mou stížností zabýval někdo, kdo mi poskytne adekvátní informace. Nechci, aby si mou stížnost v Daatartu neustále předávali a s každým emailem mi odepisoval někdo jiný. Chci znát přesný termín doručení a garanci tohoto termínu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2021 17:06, před 4 lety

Čas plnění je podstatnou náležitostí obsahu smluvního závazku. Změnit obsah smluvního závazku je možné zásadně jen tehdy, pokud se na tom strany dohodnou. Pokud dojde k jednostranné změně obsahu závazku (tj. ke změně práv a povinností), aniž s ní spotřebitel vysloví souhlas, není tato změna vůči spotřebiteli účinná. Podnikatel má tedy povinnost plnit v původně sjednaném čas (a na původně sjednaném místě).

Pokud by si strany sjednaly možnost jednostranné změny obsahu závazku ve smlouvě nebo v obchodních podmínkách, zásadně není takové ujednání s ohledem na § 1814 písm. g) a § 1815 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, vůči spotřebiteli účinné.

Společnost má podle našeho názoru povinnost plnit v původně sjednaném čase, popř. v čase novém, pokud se na tom strany výslovně dohodly.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 15:43, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.