Společnost


Invia.cz, a.s.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:4
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48364Vrácení zálohy za dovolenou

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2021, před 4 lety

Ludmila Štajnerová

Znění stížnosti

V březnu roku 2020 jsem zaplatila zálohu za dovolenou, která se
neuskutečnila (termín 27.6.2020.) Po zdlouhavém dohadování mi bylo přiznáno vráceni částky (samoživitelka mající děti v péči). Dne 21.10.2020 jsem zaslala podepsanou žádost (která mi byla zaslána CK - jejich formulář) o navrácení částky, dle instrukcí V prosinci jsem zaslala urgenci, kdy mi bylo odpovězeno, že nejsou lidi, kteří by částku poslali. Prý kvůli COVIDu nemají peníze.
Dnes 10.2.21 mi poslali voucher na nižší částku než jsem uhradila, ačkoli jsem doložila, že jsem samoživitelka a podepsala žádost o vrácení částky.
Ráda bych požádala o řešení situace, jelikož nemám žádnou
možnost jak se částky domoci. Děkuji a přeji příjemný den,


Produkt

Chytrá záloha - zájezd


Požadované řešení

Vrácená zálohy dle žádosti.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2021 16:21, před 4 lety

Spotřebitelka je zvlášť chráněným spotřebitelem ve smyslu § 3 odst. 3 zákona č. 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu (nebo známý zjednodušeně jako lex voucher). Z tohoto důvodu má nárok na vrácení uhrazených nákladů ve formě peněžních prostředků. Není možné jí vnutit poukaz/voucher.

Navrácení peněz musí proběhnout dle § 6 odst. 5 zákona 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, vždy nejpozději do 14 dnů poté, co o ně zvlášť zranitelný spotřebitel požádá. Je-li lhůta takto několikanásobně překročena, může spotřebitelka společnosti zaslat tzv. předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nebude-li ani tehdy společnost reagovat, může spotřebitel vyhledat pomoc advokáta a připravit spolu s ním civilní žalobu. Databáze advokátů je dostupná mj. z https://www.dtest.cz/advokati.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 15:31, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.