Společnost


XXXLutz CZ s.r.o.

Počet nahlášených stížností:127
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48368Odmítnutí řešení reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 29 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.02.2021, před 4 lety

Simona Svobodová

Znění stížnosti

Dobrý den,
dne 28.12.2020 jsem podala reklamaci postele u firmy xxxlutz. Vyplnila jsem formulář a přiložila fotografie, bohužel nemohu najít fakturu, tak jsem přiložila výpis z účtu, kde je platba a nadiktovala jim svoje údaje na faktuře (Jméno, adresa, telefon, emailová adresa a datum a čas objednávky). Po pár dnech jsem dostala odpověď, že firma xxxlutz nemá přístup k fakturám kika a že pro přijmutí reklamace musím zaslat fakturu. (Zboží bylo zakoupeno před 1,5 rokem u kika a kika byla koupena firmou xxxlutz, nyni tedy reklamace resi xxxlutz). Ihned jsem jim odpověděla, že mě mrzí, že k tomu nemají přístup ale ze zákona stačí poslat výpis z účtu (účtenka), nebo nadiktovat údaje, aby mohli dohledat fakturu-žádný jiný eshop s tímto neměl nikdy problém. Poté následoval ignor, po mém připomenutí mi bylo znovu zodpovězeno, že bez faktury nebudou řešit moji reklamaci. Neustále jsem se eshopu slušně připomínala, že prosím o klidné vyřešení reklamace a eshop nijak nereaguje. Po 30 dnech jsem jim tedy napsala, že odstupuji od kupní smlouvy a bylo mi znovu odpovězeno, že bez faktury mám smůlu. Na další mé emaily nikdo nereaguje a na telefonní linku se nemohu dovolat. Postel nebyla zrovna nejlevnější a opravdu se na ní nedá spát. Celou situaci řeším s trpělivostí a slušností, přesto žádná ochota. Prosím o vyřešení. Děkuji


Produkt

Postel 180x200


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.2.2021 13:55, před 4 lety

K reklamaci zboží nutně nepotřebuje spotřebitel doklad o koupi. Stačí jakýkoliv důkaz o tom, že dané zboží skutečně u prodejce zakoupil. To vyplývá z § 125 zákona č. 99/1963 Sb., občanského soudního řádu, který upravuje důkazní prostředky, které lze použít pro prokázání stavu věci.

Prodávající tak není oprávněn po spotřebiteli originální doklad požadovat, pokud je spotřebitel schopen jiným způsobem prokázat zakoupení zboží u prodávajícího, a to ani tehdy, pokud by povinnost předložit originální doklad stanovil například v obchodních podmínkách. Takové ustanovení obchodních podmínek by bylo považováno za zakázané ujednání ve smyslu § 1814 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ke kterému by se dle § 1815 stejného zákona nepřihlíželo.

Odmítnutí přijmutí výrobku nebo služby do reklamace je přestupkem dle § 24 odst. 7 písm. v) zákona o ochraně spotřebitele. Za tento přestupek je možné uložit pokutu až do 3 mil. Kč. Spotřebitel může o podezření ze spáchání správního přestupku informovat Českou obchodní inspekci.

Kromě toho má spotřebitel možnost odstoupit od smlouvy, neboť reklamace, kterou uplatnil, nebyla bezdůvodně včas a řádně vyřešena (resp. vůbec řešena), což zakládá podstatné porušení smluvních povinností prodávajícího.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 14:52, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.