Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Ze stránek vitasolaris mi má údajně přijít nějaké zboží za poštovné 49 Kč nikdy jsem na takových stranách nebyla a nikdy si nic neobjednala. Okamžitě požadují smazat mě osobní údaje které jsem neposkytla a zruseni objednávky kterou jsem ani neudělala. Jinak to budu muset řešit jinou cestou.
Okamžitě smazání osobnich údajů a zrušení objednávky která nebyla mnou vyřízena.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážená paní Hamáčková,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás informovali, že v systému neevidujeme žádnou objednávku, vyplněnou na Vaše jméno. Mohla byste, prosím, specifikovat, jaký přesně email jste obdržela, případně zaslat ID zmíněné objednávky? Poté jí budeme moci v systému prověřit. V některých případech se stává, že zákazník, často seniorského věku, který aktivně nevyužívá email, při objednávce vyplní emailovou adresu známého nebo příbuzného a majitel emailové schránky ve skutečnosti nemusí vědět, že jakákoliv objednávka proběhla - i s tím se někdy setkáváme. Proto bych Vás velice ráda poprosila o zaslání nějakých doplňujících údajů, které jste obdržela, abychom mohli celou věc prošetřit.
Děkujeme za Vaši součinnost a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals .r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.