Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 9.2. jsem obdržela e-mail s informacemi o uskutečněné objednávce a následně email o odeslání zásilky. Nic jsem si neobjednávala, tak jsem napsala, že o zásilku zájem nemám a chci ji stornovat a že prosím o vymazání údajů. Je to takto v pořádku? Nechci, aby mě firma v budoucnu s něčím obtěžovala nebo mi zasílala faktury na nikdy neobjednané zboží a tím pádem mi u nich třeba narůstal dluh. Zásilku přijímat nebudu.
333 - VitaSolaris - roční zásoba za 49 Kč
Storno objednávky a výmaz osobních údajů z databáze.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán. Pokud prodávající požaduje platbu za výrobek, který spotřebiteli dodal, ačkoli si ho spotřebitel neobjednal, mohly by být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážená paní Němečková,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Rádi bychom Vás ujistili, že na základě Vámi zaslaných emailových požadavků (tímto způsobem jsme Vám také odpověděli) byl zákaznický účet zablokován a Vaše osobní údaje byly předány k výmazu. Zásilka produktu Vitamín D3 VitaSolaris byla doručena zpět do našeho skladu a související faktura byla stornována. Z naší strany se tak jedná o poslední kontakt.
Děkujeme za pochopení a přejeme Vám hezký den.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, mělo by být snad tedy vše v pořádku. Odeslala jsem doporučeně zpět neotevřený balíček, který mi byl nacpán do schránky a tedy jsem jej nemohla odmítnout a k němu přiložila odstoupení od smlouvy a žádost o výmaz mých údajů z veškerých databází. Psala jsem, že pokud mám něco zaplatit, abych neměla nějakou neuhrazenou pohledávku, tak bych prosila o platební údaje, protože mi nic nepřišlo. Ze společnosti se mi dostalo odpovědi, že poplatek byl stornován a mé údaje byly vymazány a že zásilku obdrželi. Tedy by mělo být vše v pořádku a neměla bych jim cokoli dlužit a dále by mě již neměli kontaktovat a cokoli posílat.
S ohledem na výše uvedené vyjádření stížnost uzavíráme.
Děkujeme za součinnost.