Společnost


LUNZO s.r.o.

Počet nahlášených stížností:64
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 11 stížnostech.

#48393Storno objednávky

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

2 měsíce 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.02.2021, před 4 lety

Tomas Hanak

Znění stížnosti

Dobrý den,

chci stornovat objednávku pár dní po objednání, nicméně došla mi zpětná vazba že objednávka je již zpracována a nejde ji zpracovat. Po odůvodnění, dle práva takového a takového (viz Vaše reakce zde na webové adrese) mi došla odpověď: "Vaše objednávka již byla předána k odeslání, proto již v tuto chvíli zrušení objednávky a vrácení peněz možné není.

Samozřejmě je poté možné zboží vrátit zpět prodejci, jakmile Vám bude zboží doručeno.

V obchodních podmínkách je uvedeno:
https://www.lunzo.cz/obchodni-podminky/

5.2. Kupující žádá Provozovatele, aby s provedením zprostředkování započal okamžitě, ještě před uplynutím čtrnáctidenní lhůty pro odstoupení od Smlouvy. Provozovatel tímto sděluje Kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od Smlouvy"

Dá se s tím něco dělat?
Děkuji mnohokrát!


Produkt

Objednávka číslo 1547019308 ze dne 4.2.2021


Požadované řešení

Chci vrátit peníze zpět na ůčet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2021 22:23, před 4 lety

K postavení společnosti ve vztahu se spotřebitelem:
Společnost LUNZO s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, jasně a srozumitelně upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Společnost LUNZO s.r.o. je proto podle našeho názoru, bez ohledu na ustanovení jejích obchodních podmínek, v tomto vztahu prodávajícím. Právě vůči němu je proto třeba směřovat níže popsané nároky

K možnostem spotřebitele:
Odstoupit od smlouvy a získat zpět své peněžní prostředky je možné prostřednictvím § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (vhodné např. v situaci, kdy je sjednaná dlouhá doba dodání). Jelikož má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy uzavřené distančním způsobem ve lhůtě 14 dnů po převzetí zboží bez udání důvodu, má toto právo za použití logického a euro konformního výkladu i ještě před samotným převzetím.

Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy ještě před tím, než vůbec převzal zboží, má prodávající dle § 1832 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, lhůtu 14 dnů na to, aby mu vrátil peněžní prostředky. Poté se prodávající ocitá v prodlení.

Pokud prodejce nereaguje, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v zákonné lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.3.2021 09:46, před 4 lety

Dobrý den,
jelikož je vaše zásilka v přepravě a bude vám doručena, nelze nyní zrušit objednávku. Není možné zrušit probíhající přepravu ze strany prodejce.
Zásilka vám bude doručena, poté je možné dané zboží vrátit.
Naše stanovisko je neměnné.

Krásný den přeje - Tomáš Zach - Zákaznická podpora Lunzo.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2021 09:24, před 4 lety

Ke stanovisku společnosti pouze doplníme, že k omezením zkracující spotřebitelova práva plynoucí mu přímo ze zákona se nepřihlíží. Objednávku je možné zrušit ihned (§ 1829 občanského zákoníku).

Jelikož je prodejcem v řešené věci společnost LUNZO s.r.o., a to bez ohledu na překvapivá ustanovení jejích obchodních podmínek, kde tvrdí opak, nelze tvrdit, že prodávající je nějaká třetí osoba, a že LUNZO s.r.o. nemůže přepravu ovlivnit/zrušit.

Pokud by objednávka spotřebiteli přeci jen dorazila, může ji spotřebitel vrátit na adresu sídla prodávajícího, která je dle zápisu v obchodním rejstříku Zbrojnická 229/1, Plzeň, 30100. Upozorňujeme spotřebitele, že nemá povinnost vracet zboží na adresu třetích osob, typicky se sídlem v Asii nebo jinde v zahraničí.

Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby nás mohl o vývoji případu informovat. Za tímto účelem je nutné v případě přidání komentáře přeřadit stížnost zpět na dTest.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
23.3.2021 11:54, před 4 lety


Tomas Hanak

Dobrý den, děkuji dTestu za podporu. Tímto chci potvrdit, že na stornováním objednávky a vracením peněz stále TRVÁM. Proto prosím o STORNO objednávky.
Pokud by zboží přece jen došlo, okamzitějej posílám do Plzně na vrácení.
Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2021 16:45, před 4 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost na vyjádření spotřebitele reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
29.3.2021 17:07, před 4 lety

Dobrý den,
zásilku máte již uloženou na pobočce České pošty od 23.3.2021
https://www.postaonline.cz/en/trackandtrace/-/zasilka/cislo?parcelNumbers=LT511466579NL
Prosíme o vyzvednutí dané zásilky.

Krásný den přeje Leona Veselá.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.3.2021 06:36, před 4 lety


Tomas Hanak

Dobrý den,
děkuji za reakci.

Můj dotaz směřuje na dTest, chci si jen potvrdit, že mám právo poslat zásilku obratem zpět na adresu společnosti LUNZO se sídlem Zbrojnická 229/1, Plzeň, 30100 s požadavkem vrácení zboží a peněz.

Děkuji
Hanák

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.3.2021 09:22, před 4 lety

Ano, tento nárok vyplývá spotřebiteli přímo ze zákona, viz naše vyjádření výše. S ohledem na výše uvedená vyjádření společnosti a spotřebitele ponecháme stížnost otevřenou a přeřadíme ji zpět na spotřebitele.

Spotřebitele tímto žádáme, aby v průběhu času informoval o dalším vývoji případu, zejména zda bylo je odstoupení vzato společností na vědomí a zda mu byla vrácena kupní cena včetně nákladů na dodání.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.4.2021 21:00, před 4 lety


Tomas Hanak

Dobrý den,

chci informovat, že 31.3.2021 byla odeslána zásilka na adresu Zbrojnická 229/1, Plzeň, 30100. Dle sledování zásilky je od 6.4.2021 zásilka uložena v depu a nedostal jsem žádnou zpětnou vazbu, ani peníze zpět.
Číslo zásilky: BA0359931591X

Prosím o vyjádření.
Děkuji

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2021 09:18, před 4 lety

Zmaří-li společnost doručení zásilky tím, že si řádně nabízené zboží odeslané na adresu jejího sídla bez relevantního právního důvodu nepřevezme, platí, že vracené zboží bylo řádně doručeno (§ 570 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

V takovém případě začíná společnosti běžet 14denní lhůta pro vrácení peněžních prostředků (§ 1832 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Nevrátí-li společnost peněžní prostředky, může spotřebitel zaslat společnosti tzv. předžalobní výzvu § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Rovněž je možné žádat úroky z prodlení.

Závěrem znovu uvádíme, že společnost je v tomto vztahu prodávajícím.

Jelikož spor není možné očividně vyřešit smírnou cestou, stížnost tímto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.