Počet nahlášených stížností: | 231 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, dne 8.2.2021 mi dorazilo objednané zboží...jednalo se o totožné leginy ve 3 různých velikostech, které naprosto neodpovídají daným velikostem, dále nevyhovující materiál a celkově krátký střih! Celkova hodnota zbozi činí 1307 Kč.
Obratem jsem odpověděla emailem, že na základě výše uvedených skutečností odstupuji od kupni smlouvy v zákonné lhůtě, že požaduji adresu, kam mohu nevyhovující zbozi vrátit.
Ještě téhož dne mi odepsali na email, níže uvedenou odpověď:
Vážený zákazníku,
vrácení zboží bohužel možné není. Jelikož figurujeme pouze v pozici zprostředkovatele prodeje, je nutno uplatnit právo na odstoupení přímo u konkrétního dodavatele.
Možností je vyplnit formulář v reklamačním řádu našeho obchodu, kde je možnost zboží vyreklamovat na základě rozličných důvodů, od nepřijetí zboží v rámci dodací doby, přes nevyhovující velikost až po vadu materiálu.
Zareagovala jsem rovněž obratem, že na odstoupení trvám a nechci nic nárokovat u dodavatele a uz vůbec reklamovat,když je zboží nové a mám na to do 14 dní nárok.
Doposud mi bohužel nesdělili adresu, kam mohu nevyhovující zboží odeslat.
Dnes jsem našla tyto stránky tak píši tuto výzvu a žádám Vás o vrácení peněž a adresu ...kam zboží zaslat.. V ponDělí se chci obrátit na ČOI
Objednávka č. 7711774
Vrátit peníze a hlavně sdělit adresu, kam vrátit zboží
|
Tweet |
Společnost Delta Division s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je třeba toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, bude tedy platit, že je vůči spotřebiteli neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a v procesu kontraktace není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Sídlo společnosti je na adrese Milady Horákové 382/75, Holešovice, 170 00 Praha 7
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.