Počet nahlášených stížností: | 129 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
tímto bych chtěl upozornit na z mého selského pohledu podivné chován, kdy Generali Česká pojišťovna a.s. tvrdí, že účtuje pojištění, když se reálně jedná o pokutu za pozdní oznámení o prodeji vozidla tedy zániku povinného ručení.
Argumentace Generali Česká pojišťovna a.s. je
------ jak jsme uvedli v předchozí korespondenci, pojištění odpovědnosti z provozu vozidla se řídí nejen pojistnou smlouvou, všeobecnými pojistnými podmínkami a sazebníkem administrativních poplatků, ale také zákonem č.168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (dále jen "Zákon") a zákonem č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen "občanský zákoník").
O zániku pojištění odpovědnosti hovoří v zákoně č.168/1999 Sb, § 12 Zánik pojištění odpovědnosti, odstavec č. 1) Pojištění odpovědnosti podle tohoto zákona zaniká dnem, kdy pojistník, jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka, oznámil pojistiteli změnu vlastníka tuzemského vozidla.
Informace o zániku pojištění ve VPP POV 2016/02 naleznete v článku č. 7 Zánik pojištění, odstavec 1. "Důvody a podmínky zániku pojištění stanoví Zákon a občanský zákoník. Pojištění zaniká zejména: a) dnem, kdy pojistník, jeho dědic, právní nástupce nebo vlastník vozidla, je-li osobou odlišnou od pojistníka, oznámil pojistiteli změnu vlastníka tuzemského vozidla.
Pane inženýre, jak je zjevné, naše všeobecné pojistné podmínky vychází ze zákona, kterým jsme povinni se řídit. Jelikož jsme Vaší výpověď z pojistné smlouvy povinného ručení č. 6156108075 z důvodu změny vlastníka obdrželi dne 14. 1. 2021, došlo k ukončení pojištění ke dni 14. 1. 2021, tedy dnem kdy jste nám změnu v osobě vlastníka předmětného vozidla oznámil.
Na tomto místě nám dovolte reagovat na Váš argument ohledně požadavku na úhradu částky 437 Kč. Dle článku 9 zmíněných podmínek má pojistitel právo na pojistné za dobu trvání pojištění, ledaže je v příslušných právních předpisech stanoveno, že má právo na pojistné i po zániku pojištění. Dle § 2782 občanského zákoníku má pojistitel právo na pojistné za dobu trvání pojištění. Z výše uvedeného je tak rovněž patrné, že naše podmínky vycházejí z daného zákona a nijak se od něj neodchylují.
--------
Tedy dle Generali Česká pojišťovna a.s. vše v pořádku. Nicméně co selským rozumem nechápu je jak mohou tvrdit, že my poskytují pojištění (službu), kterou poskytovat na dané vozidlo nemohou. Neb ho několik měsíců nevlastním.
Ať Generali Česká pojišťovna a.s mi naúčtuje pokutu, když jsem to oznámil pozdě. To bych asi pochopil a uznal, že je to moje blbost.
Nicméně tvrdit, že se jedná o pojištění mi přijde zvláštní a nemohu se zbavit dojmu, že se ze strany Generali Česká pojišťovna a.s jedná o minimálně neetické obohacení,kdy tvrdí, že něco poskytuje, ale reálně tomu tak není a pak se chovává za vaše všeobecné podmínky.
povinné ručení vozidla
Můj návrh a ze strany Generali Česká pojišťovna a.s. odmítnuté řešení bylo se o dlužnou částku podělit.
Ideální řešení by bylo, kdyby Generali Česká pojišťovna a.s. uznala, že v daném období neposkytovala pojištění a tedy neúčtovala částku za službu.
|
Tweet |
Nemáme k dispozici celou korespondenci mezi spotřebitelem a podnikatelem, nicméně z obsahu stížnosti nám vyplývá, že spotřebitel zaslal společnosti výpověď k určitému datu, načež se výpověď hned k tomuto datu stala účinnou a závazek zanikl, což společnost nijak nerozporovala. Vzniklý dluh (437,- Kč) tak chápeme jako pravděpodobně poměrnou částku za dosud trvající část závazku - za daný rok, neboť povinné ručení se sjednává na rok.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009, kde se mu jako předplatiteli přednostně budou věnovat naši poradci, s nimiž může situaci dopodrobna probrat a případně jim dovysvětlit skutkový stav. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.
Vážený pane inženýre,
děkujeme za Váš podnět, na základě kterého jsme přistoupili k opětovnému prošetření celé záležitosti.
S ohledem na ochranu osobních údajů a dále na povinnost mlčenlivosti, která je nám zákonem o pojišťovnictví uložena, Vám bude v co nejkratším možném termínu zasláno vyjádření na Vaše kontaktní údaje.
S pozdravem
Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.
Případné dotazy Vám rádi zodpovíme prostřednictvím e-mailové adresy stiznosti@generaliceska.cz Rovněž nás můžete písemně kontaktovat na naší korespondenční adrese Generali Česká pojišťovna a.s., Kancelář ombudsmana, P.O.Box 305, 659 05 Brno.
Dobrý den, tak se nám případ pozitzivně uzavřel. Detaily jsou níže. Děkuji za pomoc. Petr Hybš
Date: Tue 23. 3. 2021 at 7:37
Subject: Generali Česká pojišťovna a.s. - Vyjádření ke stížnosti č. 21G130J4
To:
Vážený pane inženýre,
odpovídáme na Vaše sdělení publikované prostřednictvím internetového portálu dTest ve věci pojistné smlouvy č. 6156108075, povinné ručení pro vozidlo registrační značky 2A7 4961 (dále jen "pojistná smlouva").
do dTestu jste uvedl, že nesouhlasíte s našimi vyjádřeními ohledně data ukončení pojistné smlouvy z důvodu změny vlastníka, neboť dané vozidlo nevlastníte a proto nemůže být ani poskytována pojistná ochrana.
Pane Hybši, jak jsme Vám opakovaně vysvětlovali, způsoby ukončení pojistné smlouvy se řídí zákony č. 168/1999 Sb., o pojištění odpovědnosti z provozu vozidla (dále jen "Zákon") a č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, které nemůžeme svévolně překračovat. Dané zákony jsou platné jak pro pojistitele, tak pro pojistníka.
Pojistná smlouva tak zanikla v souladu s uvedenými zákony a na naší straně proto neshledáváme žádné pochybení. Prodlení v doložení výpovědi z důvodu změny vlastníka předmětného vozidla tak nelze přičítat k vině pojistitele. Zákon jasně uvádí, že je povinností pojistníka pojistitele o změně vlastníka informovat a je v jeho zájmu, aby tak učinil neprodleně,neboť Zákon jasně určuje, že zánik pojištění je realizován k datu dodání výpovědi.
Vypočtený nedoplatek pojistného ve výši 437 Kč není pokutou za pozdní dodání výpovědi z pojištění, jedná se o vypočtené pojistné za období, za které nebylo pojistné uhrazeno.
Pojistné jste měl k pojistné smlouvě uhrazeno do data 8. 12. 2020, tudíž uvedená částka nedoplatku byla vypočtena za období od data 8. 12. 2020 do data ukončení pojištění, tj. 14. 1. 2021.
Pane inženýre, i přes výše uvedené jsme však záležitost znovu posoudili a protože si Vás jakožto našeho dlouholetého klienta opravdu vážíme, své stanovisko jsme nyní zcela nestandardně přehodnotili.
Uhrazený nedoplatek pojistného ve výši 437 Kč Vám tak vracím na bankovní účet, ze kterého byla platba přijata.
Vážený pane inženýre, věříme, že toto řešení napomůže ke změně Vašeho vnímání naší společnosti, čímž budeme mít v budoucnu možnost opět s Vámi navázat spolupráci a tím Vám dokázat, že jsme pro Vás dobrým a spolehlivým partnerem.
S pozdravem a přáním pěkných dnů
Lucie V.
specialista pro stížnosti klientů
Kancelář ombudsmana
Generali Česká pojišťovna a.s.
Děkujeme stranám za součinnost.
Ztotožňujeme se s vyjádřením společnosti v tom smyslu, že ke zvolenému postupu není ze zákona povinna a uchýlila se k němu v rámci své "dobré vůle", což můžeme jen kvitovat.
Stížnost uzavíráme s dosažením dohody.