Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Ačkoli jsem si nic neobjednal, obdržel jsem dopis, který jsem vyhodil. Následně mi přišla faktura i s upomínkou na uhrazení zboží, které bylo zřejmě v obálce.
Zřejmě nějaké prášky nebo vitamíny.
Zrušní faktury a vymazání mých údajů z databáze.
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážený pane Mikušiaku, děkujeme Vám za zaslaný podnět. Dovolte mi Vás informovat, že naše společnost obdržela v listopadu, roku 2020 objednávku ročního balení produktu Vitamín D VitaSolaris, zaslanou prostřednictvím našich webových stránek. V našich obchodních podmínkách jasně deklarujeme, že jakoukoliv objednávku může učinit pouze osoba starší 18 let a to pouze vlastním jménem, tedy sama za sebe, objednání třetí stranou není přípustné. Přesto se s tím čas od času setkáváme a mnohdy z věci vyplyne, že objednávku učinila např. manželka na manžela, jiný člen domácnosti, apod. My ovšem takovouto objednávku neakceptujeme. Na základě Vašeho vyjádření, že jste produkt neobjednal Vy, byla související pohledávka ve výši 49,- Kč stornována. Současně byly Vaše osobní údaje předány k výmazu. Děkujeme Vám za pochopení a přejeme Vám pěkný den. S pozdravem NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.