Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
mám smíšené zkušenosti s odpověďmi ČD na stížnosti podané přes jejich elektronický formulář. Systém mají bohužel nastaven tak, že mohou odpovědět jakkoliv, a cestující nemá možnost reagovat. To samozřejmě i při jejich nepochopení popisu problému, ba dokonce, obávám se, při tendenci k metodě "ruka ČD ruku ČD myje", od čehož ostatně tento systém pravděpodobně odvinuli.
Prosím, bylo by možné nejen mně, ale i dalším čtenářům napsat názor dTestu, zda existuje možnost odvolání se proti vyjádření ČD na stížnost (nejlépe k jiné instituci)? Ideálně jestli by bylo možné názor napasovat na jednu z těchto dvou možností:
a) Proti odpovědi ČD se nelze odvolat k jiné instituci, i při evidentních nepravostech ze strany ČD máte smůlu. Jedinou další možností je zkusit podat novou stížnost přes formulář na cd.cz.
b) Proti odpovědi ČD se odvolat lze (a prosím napsat, kam).
Děkuji.
|
Tweet |
Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.
Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.
Pokud jde o odpovědi společností České dráhy, a.s., není další instance, na níž bychom mohli spotřebitele odkázat. Pokud by však šlo např. o řešení reklamace, které neproběhlo v souladu se zákonem, může se spotřebitel obrátit standardní cestou na Českou obchodní inspekci. A samozřejmě platí, že obsahuje-li stížnost spotřebitele vůči ČD vynutitelný právní nárok, může být tento nárok uplatněn soudní cestou.