Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dobrý den,
u spolecnosti Alza.cz jsem zakoupil cisticku vzduchu. Po cca roce zacal motor/ventilátor vydávat v nízkých otáckách nepríjemný zvuk, címž se stal nepoužitelný ke svému účelu v ložnici, kdy rušil ze spánku.
Tuto závadu jsem opakovane 3x reklamoval, pokaždé neúspěšne se zprávou, že se závada neprojevila. Poslední reklamace byla provedena těsně pčed koncem záruční doby a opětovně zamítnuta - čistiška vrácena po skoro 30 dnech, tj již po konci záruční lhůty, která se údajně neprodlužuje, pokud je reklamace zamítnuta (reklamace vždy trvala skoro 30 dní, tj. za 2 rok zařízení strávilo skoro 3 měsíce v servisu).
Po poslední reklamaci mi byla čistička doručena zpět poškozená - velký škrábanec na přední straně - toto jsem okamžitě oznámil prodejci na
jeho kontaktní emailovou adresu pro reklamace. Odpověď jsem do týdne nedostal, zanesl jsem tedy k reklamaci zařízení na prodejnu. Zde jsem požadoval následující:
1) Oprava poškození, které vzniklo při poslední reklamaci
2) Nacenění placené opravy motoru Po více než měsíci bylo zařízení vráceno s tím, že se reklamace se "zamítá". Toto jsem řešil dále s podporou společnosti, vzhledem k tomu, že s tím nesouhlasím. Společnost si opětovně vyžádala fotografii poškození, následně došlo k tomutu:
1) oprava byla zamítnuta, protože fotografie poškození byla stejná jako předchozí fotografie poškození (což není překvapivé, vzhledem k tomu, že se jsem jim 2x poslal stejnou fotografii, na což jse mi upozornil). Cituji: "na základě sdělení z příslušného oddělení se fotografie u Vašich reklamcí neliší ,nejsou nijak rodílné.Reklamace je zamítnuta."
2) placená oprava byla zamítnuta, neboť servis pozáruční opravy údajně neprovádí (což je nová informace, k nacenění opravy bylo zařízení normálně přijato, jak je vidět v reklamačním listu).
Můžete mi prosím poradit, jak v tomto případě pokračovat? Vzhledem k okolnostem mi přijde, že společnost jedná naprosto nesmyslně a mimo právní rámec...
Samozřejmě veškeré zde uváděné informace mohu dokázat danými reklamačními listy a emailovou komunikací
Děkuji
Petr Minařík
Zařízení Xiaomi Mi Air Purifier 2S; číslo reklamace atd uvedeno do neveřejné části
Vzhledem k průtahům ideálně vrácení peněz v opačném případě oprava zařízení
|
Tweet |
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Co se týče poškození zboží v průběhu reklamace, v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.
Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno. Vzniklou škodu je vhodné namítnout ihned při převzetí, aby subjekt nemohl namítnout, že k ní došlo v mezidobí.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitel nám sdělil, že mu peníze již byly vráceny. Stížnost proto uzavíráme.