Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
Dobrý den,
dne 17.4 jsem na pobočcce v Ostravě zakoupil vůz škoda Octavia II spz 6S76076
k vozu mi byly přislíbeny i nové letní Pneu což bylo učiněno, prodejce na vaší prodejně mi při předání vozu sdělil, že nechal rovnou letní pneumatiky na vůz nazout a zimní pneumatiky (které byly už nazuty da discích) z daného vozu nechal dát do kufru.
v tomto období jsem jel přezouvat na zimní pneu, přičemž mi v pneuservisu bylo sděleno, že disky které jsou disky na kterých byly nazuty zimní pneumatiky nejsou na tento vůz, ale na vozy z koncernu KIA/Huyndai...
považuji toto za podvodné jednání jelikož v protokolu o předání vozidla mám v bodě 7 uvedeno
Další pneu: ANO, letní pneumatiky budou dodány
Nástavec na bezpečnostní šrkouby: NE
Rozměr pneu/disků souhlasí s TP: ANO (není uveden počet disků)
bylo mi tedy dodáno 8 pneu (zimní/letní) které jsou v pořádku, a také 4 disky na škodu octavii a 4 disky na automobil KIA/Huyndai což je dle mého názoru v rozporu s předávacím protokolem.
...
výměna disků, které jsou pro mne nepouzžitelné za disky na škodu octavii II
|
Tweet |
Ujednání ve smlouvě jsou v tomto okamžiku primární. Prodávající by tedy měl dodat vše, co je sjednáno ve smlouvě. Dle § 1812 občanského zákoníku platí, že lze-li obsah smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější.
Vážený pane Jurečku,
rádi vám disky vyměníme za správné. Kolega z ostravské pobočky se s Vámi pokouší spojit, aby zjistil potřebné rozměry a domluvil detaily. Jak Vás prosím můžeme kontaktovat? Děkuji, Vojtěch Toráč (vojtech.torac(zavinac)aaaauto.cz)
Dobrý den, záležitost je již na půl vyřešená...
po první zamínuté reklamaci (po kontrole smlouvy kdy mi bylo sděleno, že ve smlouvě mám jasně uvedeno že dostanu jen jedny disky) jsem podával druhou reklamaci, ta byla opět zamítnutá a váš reklamační technik mi sdělil že předá celou záležitost k prověření na vaše právní oddělení ( tato reklamace byla také zamítnutá, a to právě s odůvodněním že ve smlouvě nemám vůbec uvedeno že dostanu nějaké další disky) poté co jsem si na vaší infolince vyžádal zaslání vyjádření ohledně zamítnutí reklamace (abych mohl předat celou věc k prošetření ČOI) mne kontaktoval opět váš reklamační technik se sdělením že se disky zázrakem našly.
disky jsem vyzvednul na ostravské pobočce, požádal jsem vašeho managera ostravské pobočky o vytisknutí vyjádření ohledně 2 reklamací, popřípadě předávacího protokolu, abych mohl zároveň požadovat náklady, které mi díky Vaší chybě vznikly (zároveň jsem samozřejmě sdělil že pokud mi nebudou tyto vícenáklady proplaceny předám celou věc k prošetření ČOI):
- 1 přezutí v pneuservisu kdy jsem zjistil že mám nesouhlasící disky (300kč)
- cesta kvůli vyzvednutí disků (cesta na a z pobočky 50 km) (cca 150kč)
- 2. nazutí letních pneumatik, které byly na autě na disky které jsem získal (300kč)
- likvidace 4 sjteých, nepoužitelných pneumatik, se kterými mi byly předány správné disky (160kč)
Váš manager (div mě nevynesl v zubech z pobočky) mi sdělil že mi vyjádřen bude zasláno poštou, po kontrole na Vaší infolince druhý den jsem zjistil že mi nic zasláno nebylo. Reklmační technik mne kontakoval cca 2 dny poté s tím, že mi ani nic zasláno nebude, kvůli Vašim obchodním podmínkám, ve kterých (dle vašeho pracovníka) je uvedeno že reklamace příjmáte pouze písemnou formou na pobočce (já je podával telefonicky, což mi bylo umožněno, a 2x telefonicky zamítnuto). Po kontrole Vašich obchodních podmínek jsem zjistil, že mi váš reklamačí technik lhal ( ohledně způsobu podání reklamace není ve Vašich obchodních podmínkách ani zmínka). požádal jsem tedy o vyjádření znovu telefonicky na Vaší infolince, již mne nikdo nekontaktoval, vyjádření nepřišlo.
Celou věc jsem tedy předal k prověření ČOI a to 17.11.2014, kdy jsem požádal o prověření způsobu vyřízení a vyřešení reklamací a zároveň oprávněnosti odmítnutí zaslání vyjádření ohledně způsobu vyřešení reklamací písemnou formou.
BTW: docela mne pobavila věta ve Vašem příspěvku "rádi vám disky vyměníme za správné", jelikož abych se domohl napravení musel jsem "vyhrožovat" Českou obchodní inspekcí (jako člověk, který řeší věci soukromě, ne takto veřejně)
BTW2: v pneuservisu kde jsem byl přezouvat mi bylo sděleno že tuto sezónu jsem již druhý, který má až v pneuservisu zjistil, že při koupi auta u Vás mu byly předány špatné disky, očividně se tedy nejedná o chybu ale systémovou zálažitost, kdy když jednoduše nemáte správné disky tak předáte z jiného automobilu, a to bez jakéhokoliv upozornění, nebo slevy z auta....
s pozdravem V.Jureček
Prodávající by měl vydat spotřebiteli protokol o vyřízení reklamace. Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, které mu vznikly v souvislosti s uplatněním reklamace, tj. zejména doprava.
Otázka úhrady ostatních nákladů může být diskutabilní. Spotřebitel se měl primárně dožadovat uvedení do souladného stavu u prodávajícího, kterému by vznikla povinnost výměny disků a jejich přezutí. Pokud tak neučinil a nebránily tomu závažné okolnosti, je otázka, zda je mezi porušením povinnost prodávajícího a vznikem škody příčinná souvislost. Tedy, že škody je nevyhnutelným následkem.
Požadované řešení stížnosti ("výměna disků") bylo, jak píše pan Jureček, již realizováno, disky si vyzvedl na ostravské pobočce. Ve věci svého názoru na vytisknutí vyjádření se obrátil na ČOI, v této věci už nevidíme další možnosti, kde bychom mohli vyjít vstříc.
Spotřebitel dosáhl výměny disků, což bylo primárním cílem sporu. Česká obchodní inspekce nevstupuje do vztahu mezi podnikatelem a spotřebitelem. Pouze kontroluje, zda podniktel dodržuje zákonné povinnosti, které spadají do její kompetence. Stížnost tedy uzavíráme.