Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za zboží, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Pokud by tomu tak nebylo, jednalo by se o neobjednané plnění. V takovém případě dle § 1838 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nemusí spotřebitel společnosti na své náklady nic vracet, ani jí o tom vyrozumět. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti opravdu zaslán.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebiteli doporučujeme, aby podal písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejko) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Vážený pane Tesaři,
děkujeme Vám za zaslaný podnět. Nejprve mi dovolte Vás požádat o zaslání nějakých doplňujících údajů, jako je Vaše zákaznické číslo případně adresa, jelikož pouze dle Vašeho jména Vás nebylo možné jednoznačně identifikovat. K Vašemu tvrzení, že Vám naší společností byla stržena nějaká částka se musíme zcela ohradit. NaturaMed kategoricky odmítá Vaše tvrzení o tom, jak Vám z platební karty nějak strháváme neoprávněně Vaše finanční prostředky. Tato představa je opravdu pouze science-fiction. Žádáme Vás, abyste uvedené, z našeho hlediska nepravdivé, informace více nešířil. Svým jednáním poškozujete dobré jméno naší společnosti tím, že veřejně uvádíte nepravdivé informace. Z našeho hlediska by Vaše jednání mohlo naplňovat znaky trestného činu pomluvy dle § 184 Trestního zákoníku. NaturaMed žádnou takovouto aktivitu nevyvíjí (ani jí není schopna). Pokud však myslíte své obvinění vážně, doporučujeme nechat celou záležitost prošetřit např. policií či jinou institucí. Budeme tedy rádi, pokud Vaši stížnost blíže specifikujete, s možností identifikovat Váš zákaznický účet - pokud je nějaký skutečně veden.
Děkujeme za bližší informace.
S pozdravem
NaturaMed Pharmaceuticals s.r.o.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.