Společnost


CSR & Protikorupcnilinka.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:16
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48435Registraci považuje CERD za smlouvu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 26 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2021, před 4 lety

Eva Marešová

Znění stížnosti

V pomatení smyslů jsem odklikla souhlas se všeobecnými podmínkami při registraci do Registru dlužníků ( bývalý CERD, s podobným vizuálem webových stránek ), kdy jsem potřebovala rychle ověřit bezdlužnost určitého zákazníka. Obratem přišla výzva k úhradě pro forma faktury 500 Kč a další mail pro potvrzení totožnosti. Fakturu jsme dosud neuhradila a přístup do registru díky tomu není možný, pouze se dostanu ke svým registračním údajům a podařilo se jen zrušit přístupové heslo a možná účet, nevím. Pro prozkoumání internetu a dostupných informací jsme teprve zjistila, co je to za podivný systém, z kterého se těžko vystupuje, a potřebuji se z něj odhlásit. Je možné, když není zaplacena úhrada za ověření identity a do systému se tak nelze dostat ani ho využívat, že účet není aktivní a smlouvy de facto nebyla uzavřena ? Pro forma faktura není v podstatě daňovým dokladem , nemá danou splatnost a má být informací o ceně nabízené služby. Nerozumím, zda je smlouva uzavřená a mám se snažit ji zrušit ( korespondenční adresa firmy neexistuje ) nebo k uzavření vůbec nedošlo.


Produkt

Registrace do Registru dlužníků ( bývalý CERD )


Požadované řešení

Prosím o informaci, zda je skutečné pouhá registrace uzavřením smlouvy, i když podle velmi složitých obecných podmínek by k uzavření smlouvy měl CERD vyzvat samostatně.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.3.2021 16:06, před 4 lety

Pokud nebylo ze strany společnosti nic plněno, nemá ani spotřebitel povinnost poskytovat společnosti protiplnění. Na druhé straně, byl-li závazek uzavřen, nelze bez dalšího tvrdit, že zanikne tím, že spotřebitel nesplní svou povinnost zaplatit kupní cenu. Doporučujeme závazek ukončit výpovědí, odstoupením, nebo dohodou.

Spotřebitel může smlouvu ukončit dle bodu 6.3 Všeobecných podmínek (https://www.centralniregistrdluzniku.cz/doc/vseobecne-podminky.htm), který říká: "Zákazník je oprávněn ukončit smlouvu na kteroukoli službu užívanou zákazníkem, a to písemným oznámením zaslaným prostřednictvím typizovaného formuláře, který si vygeneruje ve své administraci v sekci „osobní údaje“. Žádosti nebude vyhověno, pokud nebude splňovat předepsané náležitosti uvedené na formuláři. Registr dlužníků za uzavření účtu (smlouvy) náleží úhrada spojená s administrativním nákladem, jež je specifikován v ceníku registru.7." Dovolíme si polemizovat s tím, že k účinnosti výkonu práva na odstoupení od smlouvy (nebo vypovězení smlouvy) by mělo být nutné dodržet přísně formální formulářovou strukturu. Je samozřejmě nutné uvést údaje, které jsou nutné k tomu, aby byla společnost schopna identifikovat, o jaký smluvní vztah se vůbec jedná a který závazek má vlastně ukončit. Pokud však bude výpověď tyto náležitosti obsahovat, avšak nebude na příslušném formuláři, není důvod k tomu, aby nebyla účinná. Ovšem pokud má spotřebitelka přístup k formuláři, doporučujeme ho využít.

Poplatek za předčasné ukončení smlouvy má charakter smluvní pokuty. Ta musí být sjednána přímo ve smlouvě uzavřené se společností. Pokud by nebyla sjednána přímo ve smlouvě, ale např. v obchodních podmínkách nebo samostatném ceníku, nelze ji považovat za platně sjednanou a společnost na ni nemá nárok.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 15:28, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.