Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#48438Neoprávněné postupy při reklamaci

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 1 den 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
14.02.2021, před 4 lety

Dominik Nikola Cuc

Znění stížnosti

V pátek 5.2.2021 jsem na prodejně společnosti Alza.cz
reklamoval tamtéž zakoupený šampón Vichy Dercos a to z důvodu, že
šampón málo pěnil, zhoršila se mi pokožka hlavy a vysušoval vlasy
ačkoliv je pro suché vlasy. Od prodejce mi bylo řečeno, že večer
reklamaci zaevidují a dojde mi email s řešením reklamace,
pravděpodobně dobropisem. Bral jsem to jako standardní věc, neboť
vím, že Alza.cz většinou reklamací do 1000Kč řeší na místě. Večer mi
skutečně došel email, ve kterém byla reklamace zaevidována ale s tím,
že byl výrobek odeslán do autorizovaného servisu na posouzení.
Záležitost jsem urgoval celý týden u operátorů, zajímalo mě, kdo je
dodavatel kterému Alza šampón odeslala. Do teď to nevím. Kontaktoval
jsem Vichy, kde mi bylo řečeno, že Vichy potažmo distributor Loreal
nemá s Alzou uzavřenou partnerskou distribuci a od nich šampon není.
Po týdnu 12.2 mi došel email s kladným vyřízením mé reklamace a
proplacením částky, kterou jsem zainvestoval. Nicméně mi nedošlo
žádné vyjádření reklamačního technika, nebo dodavatele a tak vlastně
nevím, kde byla závada. V neděli 14.2 mi bylo od operátorky řečeno, že Alza k tomuto nepotřebuje žádné vyjádření od dodavatele. V tom
případě nechápu, na co jsem ten týden čekal, když mi celou dobu bylo
řečeno od této společnosti, že čekají na vyjádření dodavatele a na
základe toho dál postoupí v mé reklamaci. Neznám dodavatele, neznám
závadu ale podle Alzy, veškeré potřebné informace k reklamaci (čili
dobropis) mám. Jednají velmi arogantně, operátorky když nedokážou
na můj dotaz odpovědět, položí mi telefon. Nicméně ze zákona jako
spotřebitel mám nárok být s tímto seznámen. I přesto, že byla moje
reklamace vyřízená v můj prospěch, z mého pohledu společnost Alza.cz hrubě pochybila a nespokojím se pouze s vyřízenou reklamací. Na vyjádření od dodavatele kterého nejsou schopni mi sdělit jméno stále čekají na jeho vyjádření.


Produkt

šampon Vichy Dercos proti lupům a pro suché vlasy.


Požadované řešení

Žádám aby mi společnost Alza.cz neprodleně zaslala vyjádření od dodavatele s popisem vady reklamovaného zboží na základě kterého uznala moji reklamaci.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.2.2021 13:15, před 4 lety

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

V případě kladného vyřízení reklamace není prodávající povinen odůvodnit vyřízení reklamace.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
1.3.2021 13:50, před 4 lety

Dobrý den, děkujeme za zprávu. Bohužel jsem nenalezla uvedení čísla objednávky a nebo reklamace a tak jsem nemohla provést řádné prověření. Ráda bych požádala o uvedení čísla objednávky a nebo reklamace a já se ráda postarám o ověření. S přáním hezkého dne, Eva péče o zákazníky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.3.2021 13:30, před 4 lety


Dominik Nikola Cuc

S radostí paní Evě předám číslo reklamace - ASRE21141250. Ačkoliv mě pan Kolmann před měsícem napsal email, že skutečně čekáte na vyjádření dodavatele a jakmile ho budete mít, tak mě neprodleně kontaktujete. Od reklamace uběhlo dávno 30 dní, tedy maximálně lhůta po kterou se dodavatel musel vyjádřit. Od emailu pana Kolmanna uběhlo 30 dní včera a také mě dosud nikdo nekontaktoval. Čekal bych u společnosti Alza.cz že v rámci profesionalita a pro-zákaznického přístupu bude držet svoje slovo.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2021 14:14, před 4 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat na vývoj případu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.3.2021 16:57, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za Vaši zprávu. V tomto případě je dle ověření tato reklamace již vyřízena vrácení platby.
Dodavatel reklamaci vyřešil zasláním nového produktu. Další informace k tomuto případu nesdělil ani neuvedl. Vzhledem k Vašemu požadavku na vyřízení reklamace dobropisem jsme Vám tento vystavili a tímto je celá reklamace uzavřena.

Děkuji za pochopení a akceptování našeho vyjádření.

Přeji Vám pěkný zbytek dne, Veronika, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
15.3.2021 20:29, před 4 lety


Dominik Nikola Cuc

Pokud tedy nejste schopní zajistit vyjádření dodavatele kterým se celou dobu oháníte, navíc u zboží které může člověku poškodit zdraví. Přestaňte prodávat kosmetiku a hygienické potřeby a zůstaňte u elektroniky.

Mě nezbývá nic jiného,než se na základě doporučení ČOI obrátit na Krajskou hygienickou stanici aby tento případ začala řešit.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2021 10:23, před 4 lety

Byla-li reklamace vyřízena kladně, což nám z výše uvedeného plyne, není prodávající povinen odůvodnit vyřízení reklamace. S ohledem na všechna výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.