Počet nahlášených stížností: | 389 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
13.2. jsem objednáním vitaminu D podepsala rámcovou smlouvu s výše zmíněnou firmou. 14.2. jsem tuto smlouvu vypověděla a napsala ať neposílají ani první balení. Přišel mi e-mail, že se tím budou zabývat po pěti, možná i více dnech. E-mailovou komunikaci mám schovanou, doufám, že zrušení proběhne obratem, protože taková zaneprázdněnost a reakce, že se tím budou zabývat kdo ví kdy je samozřejmě nesmysl.
zrušení smlouvy, výmaz osobních údajů
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Tato možnost mu logicky náleží i ještě před tím, než zboží vůbec převezme. Z obsahu stížnosti plyne, že spotřebitelka od smlouvy odstoupila druhý den poté, co smlouvu uzavřela. Není přitom rozhodné, zda svůj projev vůle označila jako "výpověď smlouvy", "odstoupení od smlouvy", "ukončení smlouvy" atp., protože právní jednání se vždy posuzuje dle svého obsahu, nikoliv dle označení (§ 555 občanského zákoníku).
Odstoupením od smlouvy zaniká závazek od počátku a strany mají povinnost si vrátit to, čím původně plnily. Pokud spotřebitelce nebylo zboží ještě vůbec dodáno, podnikateli nic nevrací; naopak podnikatel má povinnost vrátit spotřebitelce zaplacenou kupní cenu (došlo-li již k zaplacení) do 14 dnů od odstoupení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Podnikatel není oprávněn zpracovávat osobní údaje spotřebitele bez jeho souhlasu nebo bez jiného právního důvodu. Jestliže není dán žádný ze zákonných důvodů podle čl. 6 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecné nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR), a spotřebitel si nepřeje, aby podnikatel zpracovával její osobní údaje, má nárok na výmaz osobních údajů dle článku 17 GDPR. Podnikatel je dle uvedeného ustanovení povinen bez zbytečného odkladu vymazat osobní údaje, které se daného subjektu údajů (spotřebitele) týkají. Měl by tak učinit nejpozději do jednoho měsíce od podání žádosti dle článku 12 odst. 3 GDPR.
Spotřebitel může podat písemnou žádost (nejlépe doporučeně a s dodejkou) o odstranění osobních údajů z databáze podnikatele.
Pokud by se spotřebitel domníval, že podnikatel osobní údaje neodstranil nebo ho o odstranění údajů nevyrozumí, může podat stížnost k prošetření Úřadu pro ochranu osobních údajů (https://www.uoou.cz/elektronicka-podatelna/os-1007/p1=3938).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.