Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 18.12.2019 jsem zakoupila 2 lístky (pro sebe a pro tatínka) na akci "Goran Bregović & Wedding and Funeral Band" s datem konání 1.6.2020 v Kongresovém centru Praha. Cena 2 x 1290.0 CZK. Zakoupeno on-line.
Dne 25.3.2020 dochází ke přeložení termínu na 18.1.2021.
Dne 3.1.2021 žádám o vrácení vstupného, protože se mi nový termín nehodí (budu v zahraničí z rodinných důvodů, navíc jsem v evidenci úřadu práce a tatínek, pro kterého byl druhý lístek, bohužel zemřel).
Dne 4.1.2021 odpověď od pořadatele, že nový termín není znám.
Dne 6.1.2021 zpráva e-mailem o zrušení koncertu v plánovaném náhradním termínu (18. leden 2021).
Dne 19.1.2021 žádám o okamžité vrácení vstupného. Téhož dne odpověď od pořadatele - "Ohledně dalšího postupu vracení vstupenek budete informováni, jakmile budou možnosti refundace známé".
Dne 21.2.2021 na další dotaz ohledně podmínek vracení vstupného reagují "Nutnost refundace do 14 dnů ode dne zrušení akce pro nás bohužel neplatí. Ohledně dalšího postupu vracení vstupenek budete informováni, jakmile budou možnosti refundace známé".
Od té doby žádné další informace.
Děkuji předem za odpověď, s pozdravem
Markéta D.
Požaduji okamžité vrácení uhrazené částky 2.580 Kč (uhrazeno 18.12.2019).
|
Tweet |
Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla vrácena uhrazená kupní cena. Byla-li kulturní akce zrušena z důvodu pandemie nemoci COVID-19, tak dle § 5 odst. 3 a § 5 odst. 5 zákona č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí, je pořadatel akce povinen vydat osobě vedené v evidenci úřadu práce jako uchazeč o zaměstnání (ke dni oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce) vratku ve formě peněžních prostředků, nikoliv ve formě poukazu na další kulturní akci atp. Tato vratka musí proběhnout do 14 dnů ode dne, kdy o ni spotřebitel požádá. Pro koho spotřebitel zakoupil druhý lístek nehraje roli. Je-li on sám - jakožto jediný nakupující - zvlášť chráněnou osobou ve výše uvedeném smyslu, přísluší mu vratka ve formě peněžních prostředků za oba lístky.
Je-li 14denní lhůta překročena, může spotřebitel společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Rovněž je možné žádat zákonný úrok z prodlení.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
komunikace ohledně události stále probíhá a refundace jsou aktuálně v řešení. Prosíme o trochu trpělivosti - termínů v rámci tour bylo více a pracuje se na tom, aby pořadatel renfundace v co nejkratší době zahájil.
Děkujeme a přejeme fajn den
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.