Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 12.2.2021 v cca 15:30 jsem předal v prodejně Alza Chomutov sluchátka JBL k realizaci reklamace. Zboží bylo tedy převzato k reklamaci bez připomínek.
Dne 13.2.2021 v 18:47 jsem obdržel email s oznámením o přijetí zboží k reklamaci. Ve stejném čase jsme obdržel email se zamítnutím reklamace z hygienických důvodů.
Před odevzdáním sluchátek k reklamaci byla provedena základní očista sluchátek - odstranění nečistot a díle byla sluchátka ponechána po dobu 12hod v místnosti, kde probíhala dezinfekce ozonizací. Následně byla sluchátka umístěna do vzduchotěsně uzavíratelného PVC obalu.
Reklamace ASRE21114343: kód: JJ092q1a91 - Bezdrátová sluchátka JBL Tune 120TWS černá, pravé sluchátko nehraje
Požaduji standardní vyřešení reklamace, tedy výměnou zboží, respektive vrácením peněz.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá spotřebiteli, že věc při převzetí nemá vady. Za takovou vadu se považuje i případ, kdy věc při převzetí spotřebitelem nemá takové vlastnosti, které si strany ujednaly. Uplatní-li spotřebitel právo z vady (reklamaci) v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Podnikatel má pak podle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.
Důvody, pro které spotřebitel nemá práva z vadného plnění, jsou uvedeny v § 2167 občanského zákoníku a žádný z nich se nevztahuje na tento případ. Pokud by si strany ujednaly před tím, než spotřebitel může právo z vady uplatnit, že se práva spotřebitele omezí nebo zanikají, nebude se k takovému ujednání podle § 2174 občanského zákoníku přihlížet.
Co se týče hygienických důvodů, nebylo by v takové situaci možné pouze odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku podle § 1837 občanského zákoníku, na reklamaci se toto ustanovení nevztahuje.
Ustanovení § 1837 občanského zákoníku upravují situace, kdy není možné od smlouvy bez zákonného důvodu odstoupit. Dle § 1837 písm. g) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce platí, že: "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Odborná literatura dokonce uvádí, že s ohledem na euro konformní výklad by mělo jít o obal zapečetěný.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkuji za posouzení.
Sluchátka byla zakoupena dne 21.05., kdy do reklamace byly přijaty dne 13.02. V tomto případě se jedná o to, že na vnitřní síťce sluchátek byl ušní maz, z tohoto důvodu byla reklamace zamítnuta. Prosíme zákazníka, aby sluchátka důkladně vyčistil a uplatnil novou reklamaci.
Děkuji, Dita, péče o zákazníky
Nejde-li opravdu o křiklavý případ znečištění věci (což nejsme schopni posoudit) a zejména byla-li věc bez dalšího k reklamaci převzata (což byla), není znečištění důvod pro zamítnutí reklamace.
Jinými slovy, výrazné znečištění je důvodem pro nepřevzetí věci do reklamačního řízení - to musí "hlídat" zaměstnanec, který reklamovanou věc přebírá. Je-li však věc přijata, není možné následně reklamaci z tohoto důvodu zamítnout.
Byla-li reklamace s tímto odůvodněním zamítnuta, může spotřebitel, uplynula-li 30denní lhůta pro vyřízení reklamace, od smlouvy odstoupit. Rovněž je možné zvážit smírné vyřešení sporu individuální dohodou se společností (např. expresní vyřízení další reklamace atp.).
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším průběhu sporu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Na základě komunikace s prodejnou byla sluchátka vyzvednuta a provedena očista vnitřních částí. Prodejnou bylo sděleno, že je tento krok požadován ze strany výrobce, který by jinak reklamaci také zamítl. Znečištění vnitřní síťky nicméně nemělo na funkci žádný vliv. Tato operace vyžadovala velmi opatrný postup, aby nedošlo k poškození síťky a způsobení dalšího poškození. Z hlediska požadované údržby jsou sluchátka nevhodně konstruována. Po zadání opakované reklamace byla sluchátka opětovně převzata do reklamačního řízení, nicméně opět bez provedení kontroly pracovníkem.
Následně došlo k vyřízení reklamace formou refundace ve zrychleném řízení během cca 1 týdne.
Dobrý den,
děkuji za vyjádření.
V tomto případě byla opravdu následná reklamace vyřízena dobropisem ve zrychleném řízení a pevně věřím, že je tedy vše v pořádku.
Martin, péče o zákazníky
Stížnost tedy přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o uzavření případu.
Hodnocení:
Komentář: Vyřízení reklamace proběhlo ve finále k plné spokojenosti.