Počet nahlášených stížností: | 151 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 8 |
Zaplacenou jízdenka i tam a spet Brno Minsk 22.03.20 číslo rezervace tam 1072847442, spet 1072849897, s důvodu koronavirus otmeneno
Žádost o vrácení peněz
|
Tweet |
Nebyla-li sjednaná a spotřebitelkou již uhrazená služba řádně a včas poskytnuta, a je-li zjevné, že na jejím dodatečném splnění nemůže mít spotřebitelka zájem, má spotřebitelka nárok na vrácení vynaložených nákladů. V souvislosti s praxí společnosti FlixBus CZ s.r.o. dodáváme nad rámec stížnosti, že náklady vynaložené spotřebitelkou k zakoupení jízdného jí mají být vráceny ve formě peněžních prostředků, nikoliv ve formě voucheru, poukazu, kreditu apod.
Společnost je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Před zasláním předžalobní výzvy doporučujeme použít standardní komunikaci (e-mail, telefon) a společnost vyzvat "neoficiálně".
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. K České obchodní inspekci dodáváme, že nesdílí naše striktní stanovisko ohledně formy, ve které by mělo být jízdné vráceno (k tomu viz https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/40474/vraceni-jizdneho-pouze-ve-forme-voucheru-s-omezenou-platnosti).
Dobrý den,
prosím kontaktujte naše zákaznické oddělení přes následující formulář https://www.flixbus.cz/servis/rozsirena-pomoc s žádostí o navrácení finančních prostředků za zrušený spoj. Ve formuláři vyberte téma Vrácení platby a poté Jiné. Vyplňte číslo jízdenky a napište z jakého důvodu chcete peníze za jízdenky vrátit. Naši operátoři se poté budou Vaším požadavkem zabývat.
V pravém horním rohu si můžete vybrat také jazykovou mutaci formuláře.
S pozdravem,
Miroslav z FlixBusu
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.