Počet nahlášených stížností: | 28 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Před Vánocemi mi dorazilo místo objednaného a zaplaceného zboží naprosto neadekvátní podoba vyobrazeného přes internetový e-shop. Jednalo se o hudební nástroj, který dorazil ve špinavém igelitovém obalu. Ihned jsem zboží nadstandardně zabalila podle instrukcí, nafotila a dokonce mailem si nechal potvrdit, že reklamované zboží můžu zaslat zpět na uvedenou adresu. Nedávno mi byla nerozbalená zásilka doručena zpět s tím, že se reklamace neuznává z důvodu poškozeného zboží. Na snahu o další komunikace firma nereaguje.
Tamburina , 25 cm - p544530 za 559,- toho času vyprodaná
Požaduji vrácení peněz včetně poštovného, které jsem vynaložila na zaslání reklamovaného zboží a vrátilo se mi nerozbalené zpět se zamítnutím.
Cena za objednávku byla 671,- . Vícenáklady na zaslání reklamace byly 212,-
|
Tweet |
Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.
Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitelka právo od smlouvy odstoupit, neboť její reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
V případě, že je uplatněna reklamace, je prodejce povinný vystavit reklamační protokol a v případě zamítnutí dodat kupujícímu i řádné odůvodnění zamítnutí dle § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele.
V případě koupi zboží na dálku, má spotřebitel kromě možnosti reklamace právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Spotřebitel v takovém případě odpovídá za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Spotřebitel ale neodpovídá za vadu, která na výrobku vznikla ještě před převzetím zboží.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Maďarsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátila na Evropské spotřebitelské centrum při České obchodní inspekci na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Podrobný formulář stížnosti je k dispozici na webových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz v záložce „Kontakty“. Ke stížnosti je třeba přiložit doklady, které má spotřebitel k dispozici, např. kopii smlouvy, e-mailovou komunikaci s prodejcem.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.