Společnost


Marketing 23 s.r.o.

Počet nahlášených stížností:105
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48460Smluvní pokuta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 25 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
15.02.2021, před 4 lety

Veronika Mádlová

Znění stížnosti

Dobrý den,

chtěla bych vědět, zda opravdu musím zaplatit tzv. smluvní pokutu společnosti Česká srovnávací. Sice jsem společnosti nepodepsala žádnou plnou moc, ale pouze Objednávku o zajištění výhodných dodávek energií, ale nyní po mě chtějí uhradit pokutu 5000Kč, protože jsem nepodepsala smlouvu s novým dodavatelem energií, k čemuž se Objednávkou údajně zavazuji. Objednávka byla sepsána 20.6.2020 u mě v zaměstnání. Nebyla vypovězena, žádné další kroky jsem nepodstoupila, pouze jsem nepodepsala smlouvu s novým dodavatelem.
Mohou tedy na mě pokutu vymáhat? (samozřejmě mě na ni nikdo předem neupozornil).

Děkuji za odpověď,
V.Kohoutová


Produkt

Objednávka o zajištění výhodných dodávek energií, smluvní pokuta


Požadované řešení

Vyvázání se z nutnosti uhradit pokutu a zrušení objednávky


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.2.2021 15:07, před 4 lety

Ohledně smluvní pokuty za nedodržení smluvní povinnosti je klíčové, kde byla ve smlouvě obsažena. Dle nálezu Ústavního soudu (sp. zn. I. ÚS 3512/11) v rámci spotřebitelských smluv ujednání zakládající smluvní pokutu zásadně nemohou být součástí tzv. všeobecných obchodních podmínek, nýbrž toliko spotřebitelské smlouvy samotné. Pokud je ujednání o smluvní pokutě pouze součástí obchodních podmínek, tak je ve vztahu ke spotřebiteli překvapivé a pro něj neúčinné.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.4.2021 14:58, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.