Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#4847Zamítnutí nejdříve kladně posouzené reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 15 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2014, před 10 lety

Michal Klimek

Znění stížnosti

U Alza c.z. jsem koupil mobilní telefon. Po několika měsících se na rámečku kolem displaye objevily miktoprasklinky. Po sejmutí krytu jsem zjistil, že tyto praskliny pokračují na rámu samotného telefonu a jsou v místech, kde byla konstrukce oslabena. Praskliny jsou v mistech vybrání pro konektor a podobně. Celkem asi 4 po obvodu telefonu. Podotýkám, že telefon ani jednou neupadl a celou dobu byl nošen jen v pouzdře.
Reklamační technik v Alze na centrále v Holešovicích po prohlédnutí telefonu konstatoval, že je to očividně něco, co jsem nemohl nijak způsobit já, že to neodpovídá žádnému mechanickému poškození (z logiky věci po pádu, či jiném podobném zacházení by se na telefonu objevila nějaká oděrka, rýha, nebo cokoliv) a naprosto s klidem semnou sepsal reklamační protokol s tím, že jako doporučený způsob řešení uvedl náhrada, nebo dobropis.

S tímto jsem tam telefon nechal a ten následně putoval do "autorizovaného servisu"

Nicméně následovala zpráva z tohoto servisu, která naprosto ignorovala zjištění reklamačního technika Alzy a bylo v ní uvedeno, že to kvalifikovali jako mechanické poškození a reklamaci zamítají. Dále mi nabídli mimozáruční opravu. Tuto jsem odmítl a když se mi telefon vrátil v původním stavu, musel jsem ještě uhradit částku, kterou si účtuje tento "autorizovaný servis" za prohlídku.


Produkt

HTC desire 500


Požadované řešení

Výměna, nebo dobropis, jak bylo uznáno reklamačním technikem Alzy.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2014 15:35, před 10 lety

V tomto případě spíš nebude možné konstatování technika považovat za uznání reklamace, pokud bylo nutné odborné posouzení závady. Předpokládáme, že ani v reklamačním protokolu nebude uvedeno, že reklamace byla technikem uznána.
Z informací, které jsou nám dostupné, nevyplývá v jaké fázi záruční lhůty byla reklamace uplatněna. Pokud by se jednalo o reklamaci do 6 měsíců od koupě, leží důkazní břemeno ohledně tvrzení, že se o vadu nejedná, dle § 2161 občanského zákoníku na prodejci. Poté se důkazní břemeno obrací. Za spolehlivý důkaz se považuje nezávislý objektivní odborný posudek. Seznam znalců je na www.dtest.cz/soudni-znalci nebo na www.justice.cz.

Prodávající není oprávněn požadovat poplatek za neoprávněnou reklamaci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2015 12:25, před 10 lety

Společnost Alza.cz a.s. nereagovala na naši výzvu k řešení stížnosti. Vzhledem k tomu, že je námi nabízené mimosoudní řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost pro nereakci subjektu uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.