Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 13.12.2020 jsem u výše uvedené společnosti zakoupil sluchátka Lamax Tips1, bezdrátová. Tato sluchátka byla uvedena jako "dárek" k jinému zboží, nicméně jejich prodejní cena činila 1,21 Kč se standardní zárukou 24 měsíců (uvedeno na faktuře). Sluchátka nefungovala.
Dne 7.1.2021 jsem sluchátka na prodejně reklamoval (v originál balení s veškerým příslušenstvím) s požadavkem výměny zboží, jelikož sluchátka prodejce stále prodává.
Jako výsledek reklamace nám společnost vystavila dobropis č. 1620100740 na částku 1,21 Kč. S tímto řešením reklamace jsem opakovaně písemně nesouhlasil (e-mailová komunikace) s odkazem na OZ § 2169.
Po posledním odmítnutí dobropisu se mnou přestal prodejce komunikovat.
Sluchátka Lamax Tips1, modrá (s.č. LT1T190100186)
Výměna zboží (uvedeno na protokolu o reklamaci)
|
Tweet |
Pokud věc nemá deklarované nebo sjednané vlastnosti, může kupující v rámci uplatněné reklamace požadovat dle § 2169 občanského zákoníku primárně dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené. Pokud je ale možné věc jednoduše opravit nebo vyměnit nějakou její součást bez zbytečného odkladu, mají tyto způsoby vyřízení reklamace přednost. Jestliže není možná ani jedna z uvedených variant, má kupující právo od smlouvy odstoupit.
Pokud jsou možné jiné varianty řešení reklamace než odstoupení od smlouvy (a z obsahu stížnosti plyne, že jsou, neboť prodávající totožné zboží stále prodává a může ho tedy minimálně dodat nové a bezvadné), není možné od smlouvy odstoupit - leda by se na tom strany výslovně dohodly. Prodávající má povinnost řešit reklamaci dle hierarchického uspořádání nároků v § 2169 občanského zákoníku. Pokud tak neučiní, dopouští se přestupku dle § 24 odst. 7 písm. x) zákona o ochraně spotřebitele, za který lze uložit pokutu do 3 mil. Kč. Reklamace totiž není vyřízená odstraněním vady v souladu se "zákonným návodem", který dává výše zmíněný § 2169 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.