Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý deň, dňa 5.12.2020 sme si cez alza.sk objednali tovar TRV008g9 - Mikrosystém Trevi TT 1070 E/WD, číslo objednávky 429938050, ktorý nám bol doručený 22.12.2020 (ano 17 dní sme čakali na objednávku...tovar sme vyzdvihli,ale bol to nevhodný darček, preto sme ho vrátili dňa 13.1.2021 kvôli sviatkom a covid karanténe... 15.1.2021 ste mi poslali mail, že ste vybavili moju objednávku a že v ďalšom maile mi zašlete "podrobnejšie informácie"....bohužiaľ, podrobnejšie inofrmácie mi neprišli (alebo prišli do spamu, ktorý naozaj denne nepozerám). Dnes sme volali na infolinku a oznamili nám, že sme prišli aj o tovar aj o peniaze....číslo reklamácie AVRA21061148 Navyše sme písali maily v dňoch 12.1,24.1 a 9.2 2021 ohľadom riešenia tejto reklamácie a zakaždým ste nám poslali mail, že "reklamácia sa rieši"
Vrátenie peňazí n účet!!!!!
|
Tweet |
Předně je třeba rozlišovat reklamaci a odstoupení od smlouvy bez udání důvodu.
a) Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů. Pokud je tato lhůta překročena, může spotřebitel odstoupit od smlouvy odstoupit jen tehdy, bylo-li to mezi stranami ujednáno (např. akce typu "vrácení nevhodných dárků do 31. leda" atp.). Nicméně v takovém případě se odstoupení od smlouvy řídí smluvními podmínkami (např. povinnost vrátit i originální obal atp.).
b) Reklamovat zboží je možné tehdy, pokud je vadné. Typické reklamační důvody jsou vymezeny v § 2161 odst. 1 občanského zákoníku, přičemž z obsahu stížnosti nám nevyplývá, že by zboží trpělo nějakou obdobnou vadu. Ve stížnosti je uvedeno, že bylo "nevhodné", z čehož není možné určit, zda bylo vadné nebo nikoliv.
V případě, že spotřebitel promeškal lhůtu k odstoupení od kupní smlouvy (viz výš), nebo v případě, že je jím uplatněná reklamace nedůvodná, a proto i zamítnutá, má pochopitelně nárok na vrácení věci zpět ve stavu, v jakém ji odeslal podnikateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
zákazník byl z naší strany kontaktován na emailovou adresu s vysvětlením celého případu. Zákazník uplatnil službu https://www.alza.sk/kompletni-podminky-akce-vymena-nevhodneho-darku a na základě toho byla reklamace ukončena vystavením voucheru, který lze uplatnit na další nákup v našem eshopu. Zákazník tak neobdržel u reklamace AVRA21061148 standardně dobropis, ale zmíněný voucher. O žádnou částku nepřišel.
S pozdravem,
Marek, CX
Společnost uvádí, že spotřebitel zboží vrátil (po uplynutí 14denní zákonné lhůty pro odstoupení) v rámci speciálního smluvního režimu, který lhůtu pro odstoupení prodlužuje ve prospěch spotřebitele nad rámec zákona. V takovém případě je možné, aby byl spotřebiteli vystaven namísto peněžních prostředků i voucher.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost vyjádření společnosti potvrdit.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.