Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Jak jsem si již přečetl, tak nejsem jediný, kterého se tato firma snaží obrat o finanční prostředky. Samozřejmě nebudu platit fakturu, kterou jsem předem neodsouhlasil a z vyjádření ČOI je zcela jasné, že se jedná o podvodné jednání.
Pokud bude firma, podobně jako u dalších stížností protestovat, že to někde napsali, tak jsem to neviděl a je zcela jasné, že kdybych to viděl, tak o Vaše služby nemám zájem.
Pokud jsou Vaše služby tak drahé a kvalitní, tak neposkytujte informace bez platby předem! Ale jak samy víte, nikdo by Vám nezaplatil 5 000,-Kč za informace o dražbě.
Z právního hlediska je zřejmé, že Vaše faktura není právně vymahatelná.
Možná by stálo za to, zamyslet se nad následujícím:
1. Uvést cenu vedle tlačítka registrace. Např: Cena za poskytnutí informací činí: 5 000,-Kč vč. DPH
2. Být transparentní - viděl jste někde eshop, který by měl ceny napsané v podmínkách?
3. Poskytovat služby, až po zaplacení
4. Vydělávat na spokojených klientech a ne na vystrašených lidech, kteří neví, co mají s Vašim emailem dělat.
https://www.coi.cz/stanovisko-oddeleni-adr-ze-dne-1-11-2019/
Měl jsem zájem o informace o dražbě na Sreality.cz, přišel email, že se mám registrovat, to jsem obratem učinil a po pár měsících příjde faktura, že email byl zpoplatněn.
Zastavení podvodného jednání a zneužívání zákazníků, kteří bez právní znalosti pod strachem a tlakem zaplatí fakturu, o které předem nevěděli.
|
Tweet |
Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci 'způsobu informování spotřebitele o cenách'.
Částka 5000,- je dle ceníku společnosti účtována za "zajištění informací ke klientem poptávané dražbě a e-mailovou podporu." Z obsahu stížnosti nevyplývá, zda tyto služby byly, nebo nebyly poskytnuty. V případě jejich neposkytnutí lze namítat bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku. V případě poskytnutí je v závislosti na rozsahu a povaze poskytované služby možné zvážit namítání neúměrného zkrácení dle § 1793 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
OKRESNÍ SOUD V HRADCI KRÁLOVÉ ROZHODL DNE 28.1.2021 ŽE PROVOZOVATEL WEBU S-DRAŽBY.cz MÁ NÁROK NA REGISTRAČNÍ POPLATEK 5.000,-Kč. TÍMTO PRAVOMOCNÝM SOUDNÍM ROZHODNUTÍM BY MĚLO BÝT VE VĚCI JASNO. ĆOI JIŽ BYLA O TOMTO SOUDNÍM ROZHODNUTÍ TÉŽ INFORMOVÁNA A PŘEDPOKLÁDÁME, ŽE SE BUDE PŘI SVÉM VÝKLADU PRÁVA DRŽET SOUDNÍHO ROZHODNUTÍ, KTERÉ JE JEDINÉ ZAVAZUJÍCÍ. ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE BYLA INFORMOVÁNA ZEJMÉNA Z DŮVODU, ŽE SOUZENÝ PŘÍPAD REGISTRAČNÍHO POPLATKU 5.000,-Kč JE Z ČERVNA ROKU 2019, KDY V TOMTO ROZHODNÉM OBDOBÍ ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE TVRDILA SPOTŘEBITELŮM JINÉ INFORMACE, KTERÉ NEBYLY V SOULADU SE ZÁVĚRY ZDE PREZENTOVANÉHO SOUDNÍHO ROZHODNUTÍ.
VZHLEDEM KE SKUTEČNOSTI, ŽE NĚKTEŘÍ SPOTŘEBITELÉ NA ZÁKLADĚ DOPORUČENÍ ČOI NEUHRADILI TENTO REGISTRAČNÍ POPLATEK, MAJÍ NYNÍ MOŽNOST TOTO UČINIT BEZ SANKCÍ, LHŮTA PRO ÚHRADU POPLATKU BEZ NÁROKU NA ZÁKONNÝ ÚROK Z PRODLENÍ JE DO 7 DNŮ PO OBDRŽENÍ AKTUÁLNÍ VÝZVY K ÚHRADĚ POPLATKU.
ODKAZ NA PŘEDMĚTNÝ ROZSUDEK: https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html
OKRESNÍ SOUD V HRADCI KRÁLOVÉ ROZHODL DNE 28.1.2021 ŽE PROVOZOVATEL WEBU S-DRAŽBY.cz MÁ NÁROK NA REGISTRAČNÍ POPLATEK 5.000,-Kč. TÍMTO PRAVOMOCNÝM SOUDNÍM ROZHODNUTÍM BY MĚLO BÝT VE VĚCI JASNO. ĆOI JIŽ BYLA O TOMTO SOUDNÍM ROZHODNUTÍ TÉŽ INFORMOVÁNA A PŘEDPOKLÁDÁME, ŽE SE BUDE PŘI SVÉM VÝKLADU PRÁVA DRŽET SOUDNÍHO ROZHODNUTÍ, KTERÉ JE JEDINÉ ZAVAZUJÍCÍ. ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE BYLA INFORMOVÁNA ZEJMÉNA Z DŮVODU, ŽE SOUZENÝ PŘÍPAD REGISTRAČNÍHO POPLATKU 5.000,-Kč JE Z ČERVNA ROKU 2019, KDY V TOMTO ROZHODNÉM OBDOBÍ ČESKÁ OBCHODNÍ INSPEKCE TVRDILA SPOTŘEBITELŮM JINÉ INFORMACE, KTERÉ NEBYLY V SOULADU SE ZÁVĚRY ZDE PREZENTOVANÉHO SOUDNÍHO ROZHODNUTÍ. VZHLEDEM KE SKUTEČNOSTI, ŽE NĚKTEŘÍ SPOTŘEBITELÉ NA ZÁKLADĚ DOPORUČENÍ ČOI NEUHRADILI TENTO REGISTRAČNÍ POPLATEK, MAJÍ NYNÍ MOŽNOST TOTO UČINIT BEZ SANKCÍ, LHŮTA PRO ÚHRADU POPLATKU BEZ NÁROKU NA ZÁKONNÝ ÚROK Z PRODLENÍ JE DO 7 DNŮ PO OBDRŽENÍ AKTUÁLNÍ VÝZVY K ÚHRADĚ POPLATKU. ODKAZ NA PŘEDMĚTNÝ ROZSUDEK: https://www.s-drazby.cz/clanek/s-drazby_poplatek_soud.html
Dle rozhodnutí okresního soudu v Hradci Králové, vyplývá, že pokud zákazník poplatek uhradil, tak s ním souhlasil a společnost S-Dražby nemá povinnost částku VRACET. Rozhodně není uvedeno, že má firma nárok na 5000,-Kč za registrační poplatek.
Dle informací, které jsem měl, jsem registraci provedl v domnění, že se jedná o službu, která je zdarma a daná společnost záměrně skryla poplatek, tak aby zákazník nabyl dojmu, že tato služba není zpoplatněná. Pokud chce společnost S-Dražby poskytovat služby za úplatu, mají požádat o platbu předem a nebude docházet k těmto sporům.
Vaše podnikání je postaveno na využívání nepozornosti zákazníka, agresivní výzvou k zaplacení a vyvoláním strachu odkazováním na soudní rozhodnutí, které potvrzuje jen to, že pokud poplatek zaplatím, tak jsem s ním souhlasil, ale rozhodně neuvádí, že máte nárok na 5000,-Kč.
V žádném případě nebudu tento poplatek platit, jelikož nebudu podporovat firmu, která vydělává na nepozornosti a vyvolává strach a tlak na zaplacení.
Pokud má Vaše firma přes 100 stížností na www.vasestiznosti.cz tak asi děláte něco špatně.
Dobrý den, nemáte pravdu. Žaloba zněla na vydání bezdůvodného obohacení ve výši 5.000,-Kč. Pokud soud rozhodl, že žádnou částku nemusíme vracet zpět, tak asi LOGICKY soud došel k závěru, že se firma neobohatila a tudíž, že na poplatek 5.000,-Kč ji vznikl právní nárok. Zda klient zaplatil nehraje roli, soud řeší pouze to, zda je či není nárok na poplatek, resp. zda VZNIKL právní nárok na poplatek. Pokud by nevznikl, tak by soud žalobě vyhověl a firma by musela poplatek ve výši 5.000,-Kč vrátit. Počet stížností vzhledem k celkovému počtu klientů je zanedbatelný, číslo 100 musíte vždy vztahovat k počtu klientů, jinak není absolutně o ničem vypovídající. Podívejte se kolik má stížností Česká pošta, nebo 02, nebo České dráhy a také o nich nikdo netvrdí, že využívá nepozornosti klientů. Pokud jste jako klient byl opravdu nepozorný, tak si to musíte vyčítat sám sobě, nikoli nám, opravdu již nevíme jak to zpoplatnění více zdůraznit, nezlobte se. Pokud opravdu pocit máte takový, že na poplatek nemáme nárok, neplaťte a vyčkejte dalších právních kroků. Opravdu nikoho nenutíme, je to věc každého klienta, pokud jste registraci učinil, obdržel od nás plnění, tak musíte sám vědět co a jak. Vámi odkazovaný link na ADR je více jak rok a půl starý a již neřeší aktuální situaci, tuto aktuální situaci správně zde komentuje dTest, že klient musí být již se zpoplatněním srozuměn po 26.2.2020. Nad rámec toho i soud rozhodl, že v rámci registrace v červnu 2019 bylo vše v pořádku a nedošlo k bezdůvodnému obohacení. Děkujeme za pochopení.......To, že není možné uveřejnit všechny naše poplatky a odměny k jednotlivým službám před tlačítkem registrovat se, je Vám asi jasné, právě proto jsou ve smlouvě a v před smluvní dokumentaci, aby bylo vše jasné, zřetelné a přehledné, přesně dle doporučení ČOI a logicky i soudů......
K právnímu posouzení této konkrétní věci se odkazujeme na naše první vyjádření, tzn. ohledně splnění informační povinnosti (byť minimálním možným způsobem) hraje velkou roli, kdy proběhla registrace - zda před 26. 2. 2020, anebo po tomto datu.
Musíme však doplnit naše stanovisko ohledně interpretace soudního rozhodnutí, kterou prezentuje společnost. Její výklad respektujeme, současně však upozorňujeme, že jde o její náhled na věc. Náš pohled je diametrálně odlišný.
Tímto se proto odkazujeme na naše vyjádření ze dne 28. 2. 2021 u stížnosti ID 45451 (dostupná na adrese https://www.vasestiznosti.cz/stiznost/45451/vymahani-registracniho-poplatku?fbclid=IwAR032eADJNccO3785plIkei-VurpYY4XuHLgVo_TFgWGj5ChOyZWD8l6Mns), ve které jsme podrobně odůvodnili, jak vykládáme rozhodnutí nejnižší instance my.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl reagovat a informovat o vývoji případu.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.