Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Kominictví expres: 16.10.2020 uzavřena smlouva o dílo na opravu komína+vyvložkování. Zaslána záloha 20000Kč. Termín dokončení 24.10.2020. 16.1.2021 odesláno e-mailem a doporučeným psaním odstoupení od smlouvy z důvodu nedodržení žádných termínů navrhnutých p. Křepelkou a není jistota kvalitně odvedené práce např. betonování a rozebírka střechy v listopadu. Zároveň byl vyzván k vyúčtování zálohy a k zaplacení smluvní pokuty dle uzavřené Smlouvy o dílo
P. Křepelka nereaguje na žádné výzvy, doporučená psaní nepřebírá, na e-maily neodpovídá, telefony nezvedá.
Komín 9m vysoký
vrácení zálohy v plné výši, zaplacení smluvní pokuty (1% denně ze smluvní ceny díla)
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil cenu za dílo, má zhotovitel povinnost dílo provést v ujednaném termínu. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení. Jestliže dílo není ve smluveném termínu provedeno (tj. dokončeno a odevzdáno), upozorní spotřebitel zhotovitele, že neprovedl dílo včas a poskytne mu přiměřenou lhůtu k provedení, resp. k dokončení díla (lze poskytnout i mlčky).
Pokud není dílo provedeno ani v náhradní lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Plnil-li dlužník z části (tzn. byla-li zhotovena část díla), může spotřebitel odstoupit jen od smlouvy v rozsahu nesplněného zbytku plnění, a tedy žádat vrácení peněz jen za dosud neprovedenou část díla (to neplatí, pokud by poskytnuté částečné plnění nemělo samo o sobě pro spotřebitele objektivní význam).
Nereaguje-li zhotovitel na běžnou komunikaci, je možné ho vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.